Time Management

Je zou denken dat ik nu ik klaar ben met school, ik meer tijd heb om te doen wat ik wil. Ergens klopt dit, maar ergens ook niet. Ik faal in het plannen en organiseren van mijn privé leven, en dit allemaal omdat ik pas om half 7 thuis ben. (Pst.. Tips zijn altijd welkom!)

 

Ik hoor je denken. Dat is Evenementen organisator? Yup, dat ben ik, evenementen lopen bij mij (op het nippertje) goed af. Ik kreeg zelfs complimenten over hoe het allemaal is verlopen op mijn examens.

In mijn privé leven heb ik hier wat meer moeite mee. Ik zit op mijn werk al de hele dag achter de computer, en ’s avonds heb ik hier dus eigenlijk helemaal geen zin in. Ook in het weekend heb ik de afgelopen tijd wel wat leukers te doen dan achter de computer te hangen. Ik mis het bloggen en lezen wel, maar zoveel tijd achter de computer doorbrengen niet. Nu kan ik natuurlijk op mijn werk alles doen, en dat kan ook, heb ik zelfs wel gedaan, maar dan komt er weer om de minuut een voicemail, of een belletje tussen, dus dat schiet uiteindelijk ook niet echt op. dat, en het feit dat ik me iets meer op YouTube ben gaan storten, omdat ik het echt leuk vind om met mijn camera telefoon rond te lopen, en te doen alsof ik voor heel veel publiek aan het filmen ben (Terwijl ik dit alleen voor mijn familie doe tot nu toe) Ik ben er hierdoor wel achtergekomen dat ik YouTube ook echt heel leuk vind om te doen, en dat probeer ik ook elke week te updaten.

Oh, en ik ben aan de haak geslagen, dus zat ik op mijn werk van 9 – 18 te haken, als afwisseling van het computer staren.

Daarnaast was ik gestopt met roken. Ja, was. Ik miste mijn nicotine shots tussendoor teveel om de verveling op mijn werk te doorbreken. Ik vind het zeker niet erg om te werken, maar de hele dag op mijn kont naar de computer staren is gewoon niks voor mij. Als alles goed gaat heb ik in maart iets waardoor ik hopelijk volgend jaar eindelijk in mijn vakgebied kan gaan zoeken, en tot die tijd? Zal ik moeten leren om mijn tijd beter te managen, en om gewoon lekker door te werken :)

Is dit herkenbaar? Of ben jij een natuurlijke planner, en doe jij alles 1x in de week?

XOXO
Tips zijn meer dan welkom :)!

15 thoughts on “Time Management

  1. Ik herken het wel. Plannen kan ik heel goed, maar zodra er iets tussenkomt kan ik daar heel intensief mee bezig zijn en alles vergeten. Maat houden is moeilijk zeg maar. Net als met de haakpassie van je moeder :p En nu jij dus ook! :D Ik heb ook niet echt tips. Als je weet wat je leuk vind gaat alles makkelijker. Maar helaas is het dan weer lastig daar je werk van te maken…

    Like

  2. Plannen is niet echt mijn sterkste kant. Van tijd tot tijd doe ik het wel en zet ik reminders op mijn telefoon en horloge, licht mijn man in en dan nog weet ik het voor elkaar dingen te laten en gewoon te negeren. Er zijn nu echt een aantal dingen die zowel privé als voor het werk deze week moeten gebeuren, ben benieuwd of ik dat red.

    Like

  3. Het is ook lastig met die werktijden, weet ik nog van je vader en mijzelf toen ik nog in de supermarkt werkte aan de andere kant van Almere, het was heel gewoon dat wij soms pas om 8 uur zaten te eten of zelfs later. Omdat we pas om 7 uur thuis waren.

    Er is dan weinig mis met eens per week even alles goed te doen thuis, qua huishouding en andere zaken. ;-) Dat je geen pc meer kunt zien aan het einde van de dag of in het weekend snap ik ook.

    X

    Like

  4. Grappig dat je net als je moeder zo fanatiek aan het haken bent! Ik heb daar dus helemaal niks mee… En ja, plannen… qua werk lukt me dat prima maar thuis is dat vaak een stuk minder, komt ook vaak door vriendlief die een stuk minder gestructureerd in het leven staat dan ik waardoor ik er ook wel gemakkelijk in word.

    Like

    1. Ja plannen voor werk en dat soort dingen kan ik heel goed, maar persoonlijk bak ik er niet veel van ;) En haken, ja lekker ontspannend, alleen heb je er af en toe iets te veel geduld voor nodig …

      Like

  5. Hahaha, the struggle is real! Voor anderen kan ik prima plannen. Voor mezelf ook wel, maar het eraan houden… zelfdiscipline hè. :p Ik heb sinds kort een maandplanner (zo’n whiteboardding), geeft overzicht en werkt heel fijn. Nu nog leren dat ding effectief te gebruiken, haha.

    Like

  6. Ik maak gebruik van een familieplanner. Niet omdat ik zo’n groot gezin heb, we zijn maar met z’n tweetjes, maar om de vele hokjes die je per dag kan invullen. Zo bewaar ik beter het overzicht :)

    Like

Praat gezellig mee!

