Grote plannen 2016

Ik heb al verteld dat ik niet aan goede voornemens doe. Ik hou mij er toch niet aan, dus waarom proberen? Wel heb ik een aantal plannen, op persoonlijk, werk en blog gebied. En wat deze plannen zijn deel ik vandaag met jullie! Heb je tips voor bepaalde plannen? Wees vooral niet bang om deze met mij te delen!

Persoonlijk

Groeien en dan bedoel ik niet groter worden. Ik wil bepaalde dingen uit het verleden los laten en verder gaan. Ik wil beter voor mijzelf leren op komen. Niet met een training, dat heeft voor mij niet geholpen. Maar door genoeg van mijzelf te houden om tegen mensen in te gaan als iets mij niet zint. Ik ben mijzelf dit jaar heel vaak tegengekomen, omdat ik niet altijd even sterk in mijn schoenen sta.

Rijbewijs Ik zeg het elk jaar, maar ik heb hem gewoon echt nodig. Zonder rijbewijs kan ik mijn vakgebied simpelweg niet in, en ik heb dat diploma natuurlijk niet voor niks gehaald!

Balans vinden tussen werk, en thuis. Ik heb nooit 5 volle dagen gewerkt. Ik moet leren dat als ik thuis kom dat ik dan ook nog dingen moet willen doen. Ik heb dan geen huiswerk, maar wel een huis, twee katten en een vriend die ook moe is, en ook wil eten. Ik wil daar de balans tussen gaan vinden voor mijzelf, zodat ik niet elk weekend alleen maar zin heb om te slapen :)

Werk

Wat wil ik? Ik wil voor mijzelf gaan bepalen welke kant ik op wil. Wil ik verder in de evenementen, of wil ik toch nog een studie doen en mijzelf helemaal ergens anders op gaan richten?

Minder Als het toelaat zou ik graag 1 of twee dagen minder willen werken. Niet omdat ik lui ben, maar omdat ik niet gemaakt ben om 40 uur te werken, laat staan werk dat mij niet helemaal ligt. Ik wil balans vinden, en denk dat ik deze het makkelijkst kan vinden als ik iets minder van mezelf zou willen. Ik vind werken heerlijk, maar ik vind het ook heel erg fijn om thuis aan te rommelen, en merk af en toe dat 2 dagen voor mij gewoon te weinig is. Ik heb het gevoel dat ik leef om te werken, en dat wil ik niet.

Blog
Ik heb voor aankomende jaren best wat plannen met mijn blog. Of deze allemaal in 2016 gerealiseerd kunnen worden is de vraag natuurlijk, maar ik deel ze wel alvast met jullie!

Filmen Zoals jullie weten heb ik het afgelopen Youtube ontdekt, en man man man, wat vond ik het leuk om te vloggen! Ik bak niks van het editten, maar ik wil proberen om 1x te week te vloggen! Er staat een vlog op de planning, maar ik zeg er lekker nog even niks over.

Domein Ik heb afgelopen jaar mijn stoute schoenen aangetrokken en om een samenwerking gevraagd. Ik wil van bloggen niet mijn werk maken, of bakken met geld verdienen. Ik had geen inspiratie en dacht mooi! Kan ik een review schrijven. Helaas, ze vonden mijn schrijfstijl wel fijn, maar deden alleen samenwerkingen met bloggers die een eigen domein hebben. Naast dat loop ik er ook regelmatig tegenaan dat ik niet zoveel kanten op kan met bijvoorbeeld mijn Lay out als ik zou willen.

Er zullen vast nog dingen zijn die er niet tussen staan die ik wil gaan verwezenlijken de komende tijd. Maar dit zijn toch wel de wat grotere projecten die ik wil gaan doen als het uitkomt en kan natuurlijk.

 

Welke doelen heb jij voor jezelf?

XOXO

15 thoughts on “Grote plannen 2016

  1. Heel mooie plannen heb je! Ik kan me ook helemaal vinden in dat werken, balans privé-werk. Ik zou ook graag een dag minder werken maar hier bestaat parttime werk niet helaas. Ook wil ik in 2016 graag een eigen domein gaan kopen voor mijn blog. En ik zou graag beter willen kunnen loslaten. Al jaren. Er zit verbetering in maar nog steeds kan ik me snel heel lang druk maken om iets waar ik geen invloed op kan uitoefenen. Jij alvast een heel goed 2016 gewenst! X

    Like

  2. Goed plannen en voor jezelf opkomen is heel belangrijk. Daardoor kom je vanzelf beter in je schoenen te staan. Ik vind mijn werk gelukkig zo leuk dat ik fulltime werken echt geen straf vind. Ik heb zelfs moeite om mijn vakantie dagen op te maken.
    In het nieuwe jaar wil ik vooral een eigen huis. Eindelijk een plekje voor mij alleen :)

    Like

  3. Haha, ik doe idd ook niet aan ‘goede voornemens’. Mede omdat ik ook zoiets hebn van ‘als je het wil,kun je het ook direct doen’. Anders krijg je van dat uitstelgedrag ‘tot nieuwjaar’.
    Anyways, je plannen klinken goed! Leuk ook, een eigen domein starten. Dwaalt ook soms door mijn gedachten, maar daar zal ik dan wel te weinig voor bloggen, haha.
    Mijn enige echte doel is om er meer uit te halen. Ik laat dagen te vaak op z’n beloop terwijl ik zoveel meer zou kunnen doen, zoveel meer uit mijn tijd kan halen. Project ‘leef’ zeg maar. :p

    Like

  4. Dat zijn hele mooie doelen en over sommigen zul je meerdere jaren doen, zoals sterker in je schoenen staan, maar dat komt echt goed op den duur. ;-) Je rijbewijs zeg ik volmondig JA op, een hele wereld gaat er open dan gewoonweg en zeker in je vak gebied! Ik zie het echt al voor mij.

    Wat het werk betreft, je bent wel gemaakt om zelfs meer uren te maken dan die 40, maar niet in wat je nu doet, hahaha Wat denk je als straks in de evenementen zit, ken je mijn beste vriend nog? :P Overdag, avond, ’s nachts…. onregelmatig dus en vooral heel veel uren! maar dat is anders natuurlijk en ben je gewoon bezig, en dat is gewoon lekker!

    X

    Like

  5. Mooie en haalbare doelen heb je! Het zelf groeien is voor mij ook een doel. Filmen voor de blog lijkt mij zelf ook heel erg leuk. Ooit heb ik eens een poging gedaan maar ik wil dit ook weer gaan oppakken. En een eigen domein, wat jammer dat sommige bedrijven het daar van laten afhangen. Zelf heb ik altijd op een eigen domein geblogd dus ik weet niet beter. Succes met het behalen van je doelen!

    Like

  6. Zo herkenbaar hoor! Ik ben jaren geleden begonnen met 1x in de 2 weken de maandag vrij en nu sinds2 jaar de maandag standaard vrij. Nog steeds zo blij mee dat ik gewoon een dag extra heb, voor mijn gevoel is er dan echt meer balans tussen werk en vrije tijd. Het leven is veel te kostbaar en te kort om alleen maar met werk bezig te zijn, natuurlijk moet het financieel ook allemaal maar kunnen maar als het kan, dan levert het je echt heel veel op!

    Like

  7. Mooie plannen! Vooral je rijbewijs halen is een must. Daar heb ik zelf ook enorm spijt van dat ik die niet heb gehaald toen ik hem kon halen. Hopelijk ergens in de nabije toekomst.

    Like

  8. Mijn eigen doelen zijn een beetje spiritueler van aard, net zoals vorig jaar (en staan ook op mijn blog opgeschreven) – maar ik vond jouw doelen wel héél pakkend, vooral deze:
    “Balans vinden tussen werk, en thuis. Ik heb nooit 5 volle dagen gewerkt. Ik moet leren dat als ik thuis kom dat ik dan ook nog dingen moet willen doen. Ik heb dan geen huiswerk, maar wel een huis, twee katten en een vriend die ook moe is, en ook wil eten. Ik wil daar de balans tussen gaan vinden voor mijzelf, zodat ik niet elk weekend alleen maar zin heb om te slapen :)” – Oh, wat heb ik hier ook mee gesukkeld, enkele jaren terug en tot op heden soms nog. Ik ben ook iemand die moe is van het werken en dan gewoon in de zetel wil ploffen, om dan mezelf een schop onder de kont te geven dat ik ‘echt nog wel wat moet gaan doen, voor ik mag zitten’.

    Like

Praat gezellig mee!

