Werken in een callcenter

Werken in een callcenter, hoe is dat nou? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier altijd wel een oordeel over had. Ik denk de meeste mensen wel, moet je nou echt een Sales tijger zijn om in een callcenter te werken? of valt het allemaal wel mee. Ik zal jullie mijn ervaringen delen tot nu toe.

Ik heb tot nu toe in 2 callcenters gewerkt. Bij mijn eerste ervaring moest ik bellen voor goede doelen, en dat was wel een beetje zoals ik dacht dat het ging. Er moesten 3 donateurs per uur worden behaald, en je gemiddelde moest een beetje hetzelfde zijn, anders vloog je eruit. Dat laatste was bij mij over het algemeen wel goed, alleen te flexibel. Dus je raad het wel, ik vloog er na een kleine 3 weken alweer uit. Dit callcenter voldeed dus zeker aan de oordelen die de meeste mensen (denk ik) wel hebben over een callcenter, namelijk een agressieve manier van verkoop, op ‘toeval’ kom je er niet.

Ik werk op het moment in mijn 2e callcenter, en ik moet zeggen, dat ik mij af en toe nog steeds verbaas over hoe het hier gaat. Ze zijn wel aan het hameren dat ik mijn target moet halen, maar ik moet 3 kranten per dag verkopen. Ja, ik verkoop abonnementen op de krant. Alsof dat nog niet genoeg is, mag ik op mijn telefoon een spelletje spelen, kan ik vanuit mijn werk kleding bestellen mocht ik dat willen, en heb ik 2 abonnementen verkocht? Dan mag ik mezelf nog even een nicotine shot geven in het rokers hut. Mocht ik nou niet roken, en 2 Sales hebben, dan mag ik beneden even chillen, om even iets anders te doen dan achter de computer te zitten.

Dus nee. Je hoeft niet per se een Sales tijger te zijn, je moet alleen even weten welk Callcenter goed bij je past. Natuurlijk ben ik niet van plan om hier de rest van mijn leven te blijven, maar ik denk dat ik mij hier best een half jaar tot een jaar kan vermaken ;).

Heb jij ervaring in een Callcenter?

XOXO

 

23 thoughts on “Werken in een callcenter

  1. Nee ik heb niet voor een callcenter gewerkt, wel op klantenservice dan werd ik gebeld met vragen over telefoonabonnement , pin, puk codes. Telefoonrekeningen. Ook dat is niet lang vol te houden vind ik, ik heb het toen anderhalf jaar gedaan. We hadden een leuke groep, dat scheelt .

    Like

  2. Leuk om je ervaringen te lezen! Ikzelf heb er nooit gewerkt, lijkt me vooral lastig om dingen aan mensen te verkopen die dat eigenlijk niet willen. Ik zou me daar heel naar bij voelen. Sommige mensen zijn echte verkopers, ik niet haha

    Like

  3. Ik heb wel belwerk gedaan, maar niet met verkoop. Het moet wel bij je passen, zo’n agressieve wijze van verkoop overtuigend en juist niet te agressief over te brengen. Bij iedereen past wat anders!

    Like

  4. Zoals je weet, omdat je toen nog echt kind was en schoolgaand, heb ik voor het TNS NIPO gewerkt, en wel thuis, niet in een center, maar gewoon vanuit huis, wat maakte als ik mijn late middagshift deed jij altijd nog even stil moest zijn. En zij werken ook anders, zij werken in opdracht van en bijna nooit verkoop, kan wel trouwens, maar dan geef je dat zelf aan, of de klant in dit geval.

    Ik vond het erg leuk, maar agressieve verkoop? Nee, dan ben ik zelf al weg. Als men zo zou werken. Bij jou klinkt het echt heel relaxed en ja als overbrugging als jij het naar je zin hebt vooral, lekker blijven ;-) Het komt goed!

    X

    Like

  5. Nooit gedaan dus geen ervaring. Ik vind zelf verkopers aan de telefoon altijd irritant dus zou het ook niet zo snel doen. Klantenservice ofzo lijkt me dan nog wel aardig om te doen.

    Like

  6. Zelf al véél ervaring in de Call Center / Customer Service wereld én ik hou me écht weg van Téléprospectie en sales Call Center (ook al krijg ik er vaak telefoontjes voor) omdat het 1) totaal mijn ding niet is (ik ben een ramp in verkopen, zéker telefonisch) en 2) het zijn jobkes die goed zijn als ge begin de 20 zijt en nog voor jezelf moet uitmaken wat je wil, want iets standvastig kan je met zulke jobs niet opbouwen…

    Like

  7. Heel Leuk om je ervaringen te lezen over werken in een callcenter. Zelf zou ik er veel moeite mee hebben. ongevraagd bellen en toch iets in mijn beleving aan proberen te smeren wat iemand misschien helemaal niet wil of van plan was. Maar dat is mijn gevoel erbij. Zelf kan ik er ook van balen als ik net wil gaan eten en de telefoon gaat weer met de vraag of ik wel een goed pensioen heb of iets wil kopen .
    Wel super om zo eens een echte ervaring te lezen . Die laatste klinkt wel Relaxed.

    Like

Praat gezellig mee!

