Japans D.I.Y Snoep

Ik ben weer van plan om te gaan stoppen met roken. En dan ben ik natuurlijk ook zoekende naar afleiding.

Ik was eigenlijk gewoon op internet aan het struinen toen ik het tegen kwam. Volgens mij ergens op een ander blog, weet ik niet meer, sorry. Maar op dat blog kwam de naam. MostCutest voorbij, en ik ben gaan zoeken op Youtube. Het snoep waar ik het over heb is van het merk Popin Cookin’ en is oorspronkelijk Japans.

Met verschillende pakjes, zakjes, malletjes, water, en soms een magnetron, maak je hélemaal zelf het snoep. Je gelooft me niet? Ik heb een paar van mijn favoriete filmpjes opgezocht tot nu toe (het zijn er teveel om in 1 keer te kijken)

Dit is dan Noodles, in Jawel, Cola soep..

 

Chocolade lolly’s, Jammer, wij hebben geen magnetron, maar als ik deze koop.. Hebben we er wel eentje nodig natuurlijk… ;)

 

Ik lust geen vis, dus ook geen sushi, maar zo lijkt het mij wel erg leuk om te maken.

 

Ben je meer van de hartige snacks? Misschien dat dan de pizza kit, of de fastfood kit beter bij je past..

 

Ik heb het nog niet aangeschaft, als je op de link klikt boven in de tekst, kom je op de website van MostCutestNL. Mocht je het hebben geprobeerd, laat het me vooral weten, want ik ben benieuwd! Ik ga er binnenkort zeker een paar aanschaffen, maar of ik ze ook op durf te eten…? Dit meisje proeft alles aan het einde, maar ik moet bekennen dat ik dat nogal eng vind.

Volgens de site bevatten de pakketten van Popin Cooking trouwens GEEN Conserveringsmiddelen, en ook GEEN kunstmatige kleurstoffen. Ik ben benieuwd!

XOXO

9 thoughts on “Japans D.I.Y Snoep

  1. Succes met het stoppen. Ik ben in 2001 in een keer gestopt. Grappig de pakjes, het valt mij op dat er vaak in het buitenland weinig tot geen conserveringsmiddelen gebruikt worden en geen gluten terwijl hier in Nederland het er vol van zit. Fijne dag!!

    Like

  2. Ik ken iemand die dit al gedaan heeft en daar filmpjes van heeft gemaakt, incluis het proeven, It’s Wendy, ze staat in mijn linklijst, zelfde zoekterm op haar blog gebruiken, het is al een tijdje geleden namelijk.

    X

    Like

  3. Ik zou ook moeten stoppen, zooo moeilijk. Veel succes! Enorme overwinning wanneer het lukt :)

    Dat DIY snoep ziet er interessant uit. Bij Jamin hebben ze tegenwoordig een Japanse snoepafdeling, zou zoiets er ook staan?

    Like

Praat gezellig mee!

