10 films om december door te komen

Sneeuw, warme chocolademelk, spelletjes spelen bij het heerlijke warme haardvuur, sneeuwballengevechten, sneeuwpoppen bouwen, en heerlijke warme douches, of lekker in bad liggen tot je huid rimpelt…

Helaas, de harde werkelijkheid in Nederland is toch anders, files van hier tot tokio, regen, hagel, mist, en een witte kerst? Volgens mij is de laatste witte kerst in mijn dromen geweest ;).

Wél heb ik een mooi lijstje samen kunnen stellen van de leukste winterfilms. De een heeft wat meer met kerst te maken dan de ander, maar stuk voor stuk hebben ze een heerlijk wintersfeertje om heerlijk bij weg te dromen, droom je mee?

Bridget Jones’s Diary
Je bent 32, nog steeds single, en je ouders (voornamelijk je moeder) wil je koppelen aan een of andere saaie vent. Je vind je zelf te dik, drinkt veel te veel wijn, en gaat met teveel vrijgezellige vrienden om, wat doe je? Bridget begint een dagboek, waarin ze de échte waarheid verteld. Wij mogen mee kijken, wat natuurlijk tot hilarische momenten leid. En geloof mij, 32 en single, of 23 en in een relatie, herkenbaar is het zeker :)

The polar express
Er stopt opeens een trein voor je deur die claimt naar de Noordpool te gaan, en of je mee wil om de kerstman te ontmoeten. Wie wil dat nou niet?! Je gaat samen met andere kinderen in de trein op weg naar de Noordpool. De rit wordt een heel spannend avontuur, en eigenlijk is het nog maar de vraag of de trein nog op tijd komt om de kerstman te kunnen ontmoeten…

Santa Clause
Wat gebeurd er als je de Kerstman per ongeluk vermoord? Tim Allen ondervind dit, en wordt zelf ‘omgetoverd’ tot de Kerstman. Natuurlijk gelooft niemand, behalve zijn zoontje waar hij te weinig tijd mee spendeert hem, wat leid tot hilarische scenes.

The Grinch
Als er een groen monster vlak buiten het dorp woont waar kerst dé tijd van het jaar is, gaat er een meisje naar ‘the grinch’ toe, om hem in te laten zien dat kerst ook de mooiste tijd van het jaar is.

Kruimeltje
Weeskind, heeft niemand die om hem geeft tot hij Wilkes, een oude vriend van zijn vader ontmoet. En er uiteindelijk achter komen dat hij niet zoveel wees is als hij dacht. Als je deze film niet kent, dan ben je niet goed opgevoed ;)

A christmas Carol
Welke versie? Maakt niet uit, het traditionele Scrooge verhaal is gewoon betoverend, en dat blijft zo. punt. Ik kijk wel het liefste de disney versie, want ja, Mickey mouse he :)

Harry Potter 1-7
Waarom weet ik niet, maar Harry Potter mag ook zéker niet missen in deze lijst, voornamelijk niet omdat het letterlijk betoverende films zijn, en geef toe, aan het einde heeft zelfs Draco Malfoy je hart gestolen.

Sissi Trilogie
toen ik klein was keek ik altijd de kinderserie ‘sissi’, maar toen ik wat ouder werd kreeg ik door dat het waargebeurd is, en dat het een mooie filmreeks is, dat is nog maar zacht uitgedrukt.

Annie
Welke hart heeft dit weesmeisje niet betoverd? De film (de oude, volgens mij is er ook een nieuwe, die dus niet) gaat over het schattigste weesmeisje ever, die een paar weken met een oude saaie buissness knakker mag samenleven, maar het meisje weet zijn hart te veroveren door haar brutale, maar lieve trekken.

Home Alone
Vooral de eerste 3 delen. Wat doe je als je als jongste zoon wordt vergeten, maar ook als er twee boeven zijn die je huis willen overvallen. Juist, je bent misschien klein, maar ook veel slimmer, dus je doet er alles aan om ze te grazen te nemen… Hilarisch !

Het zijn over het algemeen toch wel echte kerstfilms. oeps.. Weet jij misschien nog een leuke decemberfilm?

 

XOXO

14 thoughts on “10 films om december door te komen

  1. Ik geloof dat ik ze allemaal wel een keer gezien heb :) Home Alone vind ik vreselijke films, komt misschien ook omdat ze ieder jaar weer op tv herhaald worden maar die kijk ik echt niet meer.

    Like

Praat gezellig mee!

