Verslaafd

Als een sigaret uitgaat, dan beland deze in de asbak. Tenminste, bij ons wel. Je steekt aan, je zuigt ervan alsof je leven ervan af hangt en vervolgens druk je de nicotinestick uit in de asbak. Waar ze horen.

Als wij de asbak niet legen, dan liggen er overal uitgedrukte peuken. Wij hebben namelijk twee katten, eentje met strepen, en een witte. We gaan het over de witte hebben. Ik ben namelijk van plan om haar naar een afkickkliniek te sturen. Ze klimt stiekem op tafel, of op het bureau. Waarna ze stiekem een uitgedrukte peuk uit de asbak vist om hiermee door het hele huis te paraderen als een echte trotse kat, die haar prooi heeft gevangen.

Ik heb nog nooit een kat meegemaakt die verslaafd was aan sigaretten, en het is zeker uitermate irritant. Ik heb er zelfs over nagedacht om te stoppen met roken, maar ja, ik ben ook verslaafd. Kan ik mijn kat deze verslaving kwalijk nemen als ik zelf ook verslaafd ben?

We zullen zien, voorlopig steekt de kat ze in elk geval nog niet op ;)

XOXO

9 thoughts on “Verslaafd

  1. Wist je dat roken voor een huisdier echt mega slecht is? Net als bij een mens kunnen ook katten en andere huisdieren longkanker en andere aandoeningen krijgen door meeroken. Of zelf roken in dit geval ;)

    Like

  2. Hahaha, best komisch juist. Al snap ik dat je er gek van wordt. Nog nooit van een nicotineverslaving bij katten gehoord. Misschien afkickpleistertje tussen de oren? :p

    Like

Praat gezellig mee!

