Eerste werkdag

Jaaa! Ik mag officieus mededelen dat ik aangenomen ben bij het Callcenter. Wel onder voorbehoud, want ik moet wel de proefmaand doorkomen. Hoe de eerste dag was? Dat vertel ik je vandaag.

We begonnen de dag om 13.00 en na een voorstelrondje, een filmpje over het goede doel, en uitleg over het script, mocht ik bellen. Spannend dat ik het vond! Wat nou als ik niks weet om te zeggen? Als de donateur me vastklemt, en dat ik out of options ben?

Dat waren de vragen die als eerste beantwoord werden, want, er luisterde (en de komende maand) iemand mee, en als het moet begeleid deze mij ook. Ik zat al een uur te bellen in het kippenhok toen ik mijn eerste donateur binnenhaalde – Ja, ook gelijk de enige, maar hey! Voor de eerste keer, op de eerste werkdag ben ik nog best trots op mezelf.

Na deze succesvolle beller mocht ik even pauze nemen, en ben ik met een andere collega to be(?) in het zonnetje lekker wezen roken. Toen we terug op ons plekje gingen zitten had ik er natuurlijk een boost gehad, want hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze op hun eerste dag al scoorde! De laatste beller die ik had, had ik bíjna overtuigd, maar helaas, op het laatste moment haakte deze alsnog af.

In het ‘aanneemgesprek’ gaf mijn trainer mij de feedback dat ik heel enthousiast klonk aan de telefoon, en ze vond dat ik over een hoop overtuigingskracht beschik (WHUUT ME!? U KIDDIN’ ME GIRL!)

Ik heb dus eindelijk werk! Wel nu nog voor een maand, maar ik houd de moed hoog, ik blijf mijn best doen. Hallo, ik hoor een rijbewijs!

Hoe was jou week?

XOXO

7 thoughts on “Eerste werkdag

  1. Oh wat goed! En ja werken voor het TNS NIPO ooit vond ik ook geweldig werk destijds, alleen deed ik dat thuis natuurlijk. En ik herken wat jouw ‘coach’ zeg ik dan maar even zegt, dat heb jij ook in je, dat kun jij ook, dat overtuigen al wist je dat zelf nog niet ;-)

    Gefeliciteerd!
    X

    Liked by 1 persoon

Praat gezellig mee!

