Ik ben een luie donder

Hai, ja, ik laat weer eens iets van mij horen. Gebrek aan inspiratie zorgde ervoor dat ik me even verstopte, maar de reden dat ik mezelf verschuil, is eigenlijk omdat ik redelijk lui ben geworden.

Werk
Op het gebied van werk gaat het niet zo goed. Ik had een soort regeling getroffen met mijn baas bij First class, dat eigenlijk inhoud dat ik voor 6 dagen 8 uur werken zwaar onderbetaald zou krijgen totdat de zaak goed zou lopen. We zijn nu twee weken verder, en als ik een hele week heb gewerkt is dat veel. Ondertussen had ik een sollicitatie bij Bobbie Beer, waar ik 3 proefdagen heb gedraaid, maar daar helaas niet ben aangenomen, i.v.m. mijn Dyscalculie, en het feit dat zij geen terugtelsysteem hebben. Ik zit dus zo’n beetje 24/7 thuis. Zonder inkomsten, de hele dag te solliciteren. Nee, dat is niet interessant.

Solliciteren
Ik ben dus actief aan het solliciteren geslagen. Vanwege diverse redenen heb ik géén recht op een uitkering (iets met vrijwillig ontslag, samen wonen en vriendlief die ‘te veel’ verdient), maar de meeste bedrijven zoeken parttime, of (assistent) bedrijfsleiders. Dus dat gaat ook redelijk moeizaam. Wel heb ik gisteren een sollicitatiegesprek gehad, maar omdat zij erg kritisch zijn, en de mevrouw met wie ik het gesprek had vond dat ik nogal jong was voor de functie, (een management trainee functie) durf ik niet al mijn hoop erop te vestigen, hoewel het mij wel echt heel leuk en uitdagend lijkt om te doen! Verder is het ook niet echt interessant om hier heel veel over te vertellen, dus gaan we maar snel verder naar het volgende onderdeel..

Huishouding
Je zou zeggen, als je toch de hele dag thuis zit, ga lekker de huishouding doen! Ja, maar met 49 vierkante meter, ben je daar ook best snel klaar mee, daarnaast ben ik nogal chaotisch, dus als ik heb gezogen, heb ik al geen zin meer. Dus. Wel moet ik bekennen dat vriendlief en ik nog nooit zó netjes zijn geweest :).

De katjes
Ik zit regelmatig met mijn camera achter onze draken aan. Helaas kan ik buiten prachtige plaatjes schieten, maar gooi ik de foto’s die ik binnen maak gelijk weg. Ze zijn gewoon niet scherp genoeg, en zeg nou zelf, een leuk verhaal zonder bewijsmateriaal van wat onze draken uitspoken is ook niet echt leuk

Wat voert ze dan de hele dag in godsnaam uit?!
Nou, ik kijk de hele dag series, draai wasjes, bestraf de draken, lees af en toe was, kijk nog meer series, ga soms op de fiets naar mijn moeder, doe boodschappen.. Zie, allemaal dingen die niet echt interessant zijn om een heel blog over te maken, hoogstens om in een artikel als deze te plaatsen, misschien dat je dan niet afhaakt. (hoewel ik me kan voorstellen dat de meeste mensen niet tot hier komen, en al zijn afgehaakt) 

Projecten
Wel heb ik in mijn tijd als luie donder goed kunnen nadenken over mijn blog, en wat ik ermee wil. Ik heb (denk ik) wel iets leuks gevonden om mijn tijd mee te doden, waarmee ik ook nog een (waarschijnlijk wekelijks) artikel mee kan plaatsen. Hier komt later nog een artikel over. Daarnaast wil ik een ‘project’ in Almere starten, om mensen te laten zien dat Almere meer is dan de Primark. Nu ik toch niks om handen heb, kan ik daar net zo goed mee beginnen door een paar ondernemers aan te schrijven met de beleefde vraag of ik binnen met toestemming foto’s mag maken en er een artikel over te schrijven (waarschijnlijk wel, ik bedoel Hállo, gratis publiciteit). Verder ga ik gewoon mijn katten achterna blijven zitten met mijn camera, om zo te proberen hun super schattige hoofdjes ook nog af en toe te laten zien.

En oh ja, ik heb drie boeken uitgelezen, dus waarschijnlijk worden jullie doodgegooid met boeken reviews, en series die ik wil gaan kijken. Sorry.

XOXO

10 thoughts on “Ik ben een luie donder

  1. Het is nooit goed, hier heb ik thuis iemand zitten die te oud is. En jij waarschijnlijk te jong. De ene sollicitatie na de ander gaat er uit, en het wordt niets, om gefrustreerd door te worden. Vorige week heb ik nog wat gedronken bij First Class, hoorde later van je moeder dat je er niet meer werkte. De maatschappij is schandalig bezig met mensen. Wel top dat je zo positief bent.

    Liked by 1 persoon

  2. Ja, moeders had het even verkeerd begrepen bleek een dag later, hahaha Nou ja, niet leuk, ik hoop echt dat je heel snel iets zult vinden en ik weet hoe hard je eraan werkt en ik ga straks nog een keertje kijken en zoeken, al moet ik alle boekenkasten en kasten leeghalen, kom je helpen? Meteen een najaarsschoonmaak ;-) Kom ik daarna jou helpen op die 49 vierkante meter ;-)

    Ik blijf duimen!
    X

    Liked by 1 persoon

  3. Balen joh dat het met je werk niet zo is gelopen als gedacht. Werk vinden is momenteel inderdaad lastig. Het enige wat je kunt doen, los van volhouden, binnen stappen bij bedrijven zodat je opvalt. Succes!

    Like

  4. Zo lang je onderbetaald werkt voor een baas, met behoud van een uitkering ofwel op alle mogelijke manier misbruikt kan worden is het prima en heb je werk. Maar zodra je het goed en via de juiste manier moet gaan, ben je eigenlijk niet welkom. Zo zijn alle bedrijven. Ik heb het met mijn WA-JONG uitkering. Word ook compleet misbruik van gemaakt. Ik kan werk krijgen met behoud van uitkering maar na een half jaar? Dan willen ze toch nog een half jaartje op die zelfde manier door gaan.. Ondanks de belofte met uitkijk op een vaste baan.. Solliciteren doe ik amper nog, puur omdat je van bijna elk bedrijf geen antwoord meer krijgt of de standaard mail “je bent niet door de selectie heen gekomen”. Rot maatschappij leven we in tegenwoordig.

    Like

Praat gezellig mee!

