First Class | Mijn nieuwe werk

2015-08-27 16.39.35

Jaja, ik heb weer nieuw werk. Nu weet ik dat ik niet al te vaak van werk moet veranderen, maar dit ligt meer in mijn vakgebied dan de SubWay, en is dichterbij dan de Eemhof, dus ben ik weer veranderd van baan. Eigenlijk 3 á 4 weken geleden al, maar wegens omstandigheden ben ik gisteren pas begonnen.

Ik had een sollicitatie gesprek, eigenlijk op 29 augustus, maar ik werd al snel gebeld of dit eerder kon. Maar natuurlijk, ik wilde graag weg bij de subway, ondanks de gezellige collega’s, is dit geen werk dat weggelegd is voor mij. Als er niks te doen is, is er niks te doen, en ondanks dat ik liever lui dan moe ben, wil ik op mijn werk liever áltijd wat te doen hebben. Uit mijn neus eten kan thuis ook wel.

Zodoende ben ik wezen sollciiteren bij First class Petit restaurant. Dit is een klein restaurantje in Almere, dat net begint. De eigenaren hebben wel al een cateringsbedrijf onder deze naam, waar dit restaurant aan toegevoegd gaat worden. Je kunt het restaurant dan ook afhuren voor een besloten diner of lunch, hoe tof! De eigenaren hebben wat problemen gehad met het pand, en met de levering van de kassa, waardoor ik helaas nog niet kon beginnen. Ik had het eigenlijk al willen opgeven en wat anders gezocht, maar vriendlief stond erop dat ik de eigenaar bleef stalken om meer informatie.

En gisteren was het dan zover! We gingen open. Om 14.00 moest ik aanwezig zijn, en rond 15.00 konden we open, nadat we alles grondig hadden geschrobd. We hebben helaas nog geen gasten mogen ontvangen (behalve mijn oma en moeder die een kopje koffie kwamen drinken) maar we zijn vandaag weer open vanaf 11.00, dus ben je in Almere, kom dan gezellig een kopje koffie bij mij drinken :)!

Ik werk in de bediening, maar ik mag ook mijn pr kwaliteiten laten zien.Ik mag namelijk de Facebook pagina gaan beheren van dit restaurantje, en dus de pr content schrijven en bijhouden. Ik vond het pr gedeelte op school altijd het interessantste, en zal hier dus mijn best voor doen om ook te kunnen gebruiken voor mijn cv. Tot zover is er nog niet veel aan promotie gedaan, dus het ligt een beetje op mij, maar dat vind ik niet erg. Ik ben heel erg benieuwd of dit restaurantje goed gaat lopen, en of ik er een leuke tijd ga beleven. Tot nu toe vind ik mijn bazen en collega’s erg leuk en aardig, en ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen! (Oh ja, we zitten op de grote markt dus, naast de bloemenwinkel, schuin tegenover Het Broodcafé)

11887992_910443539012825_2518386276300722046_n

XOXO

19 thoughts on “First Class | Mijn nieuwe werk

          1. Precies ;-) het komt zoals het komt, ga vooral lekker genieten en let niet op ons die 2 blogsters die jou graag willen zien en ontmoeten en knuffelen, hahaha dat wil je andersom ook wel denk ik, dat gaat goed komen! <3

            Like

    1. Jij komt net als Tessa ook een weekendje almere doen toch ooit? En dan een halve dag workshoppen bij mij met tekenen en schilderen en dan kun je ook bij haar op bezoek :P hahaha (Tessa zit dus nu op de fiets een enorme route te zien en rijden, lol)

      Like

        1. Tessa en haar vriend staan nu op een camping, wat ze niet weten, is dat dit stukje de toekomstige Floriade is, hahaha En deze camping ligt precies tussen Almere Haven en Stad in, dus wel in het groen maar je zit zo in het grote centrum bijv. Hotel ligt aan de overkant, lol.

          Like

Praat gezellig mee!

