Gelezen: Jacoba, Dochter van Holland | Simone van der Vlugt

Op de achterkant
In deze historische roman kruipt Simone van der Vlugt op overtuigende wijze in de huid van Jacoba van Beieren (1401-1436). Jacoba was haar tijd ver vooruit, stak haar feministische ideeën niet onder stoelen of banken en koos ook in de liefde niet altijd voor de makkelijkste weg. Het lot was Jacoba slecht gezind. Op haar vijftiende werd zij al weduwe en snel daarna overleed haar vader, graaf Willem IV. Zo werd zij gravin van Holland, Zeeland en Henegouwen. We leren een vrouw kennen die veel te verduren krijgt, maar zich daar niet bij neerlegt en door het onrecht dat haar wordt aangedaan juist strijdbaar wordt.

Mijn Mening
Sinds ik een Ebook heb, lees ik eigenlijk geen achterkanten meer van boeken, maar lees ik gewoon in het wilde weg, ik begin een boek en eindig het boek weer. In het begin vond ik het boek echt heel erg saai, ik kwam er niet doorheen. Het werd langdradig en het bleef maar voortborduren op het eenzelfde. Als je in deel 2 aangekomen bent wordt het een stuk spannender en kon ik af en toe het boek niet wegleggen. Nu wil ik weer wat meer gaan lezen, maar ik moest even bijkomen ban het einde. Ik vond het begin misschien heel saai, het einde vond ik meer dan ontroerend, hoewel ik er pas bij het epiloog achter kwam dat dit gebaseerd is op een echt verhaal, kan ik mij er wel zeer zeker in vinden.

Ebook 6,99 || Papieren boek 7,50

XOXO

One thought on “Gelezen: Jacoba, Dochter van Holland | Simone van der Vlugt

Praat gezellig mee!

