De confrontatie – Hoofdstuk 2

Mocht je deel 1 gemist hebben, klik dan hier.

Lieve papa,
Vader worden is een gunst,
Vader zijn is nog eens een kunst,
Ik ken je niet, dus is het vaderschap geen kunst die jij bezit.
Ik zou je wel heel graag willen ontmoeten, je hele gezin, want ik weet dat ik een zusje heb,
Een zusje heb ik altijd gewild. Nu heb ik er een, maar ik weet niet wie zij is, best raar denk je ook niet?

Ik word vandaag 14, al een hele leeftijd! Mijn moeder heeft mijn vader en zijn vrouw uitgenodigd. In plaats van dat zij komen, komt er een dik pakketje binnen, voor mij! Ik maak hem open en er zit een fotoalbum in, met allemaal foto’s natuurlijk, van mij, als klein kind.

Als ik álle foto’s heb bekeken, staat er aan het einde een kort berichtje, het komt erop neer dat we wel zien wat de toekomst brengt. Niet negatief dus. Ik besluit op dat moment, op mijn verjaardag dat ik deze zomer nog naar hem toe ga! Ik weet waar hij woont.

Het is ergens in augustus. Ik zie het huis, ik ben erheen gelopen, mat shanna en Linda. Ik zie ballonnen hangen, en gefeliciteerd! 36 jaar! Mijn vader is vandaag jarig, wat leuk. Ik sta moed te verzamelen en mijn vriendinnen en ik gaan uiteindelijk het tuinpad op. Ik bel aan.

De spanning giert door mijn lijf. Zou hij thuis zijn, zou hij weten wie ik ben? De deur gaat open, en er staat een vrouw in de opening, mijn stiefmoeder. Ze kijkt me aan en zegt:

Ik weet niet wat jij hier doet, maar wij willen jou hier niet hebben. We willen je niet zien. Als je het van hemzelf wil horen, kun je na etenstijd terug komen. Dan zal je het van hém horen. Ik zou het op prijs stellen als je hier niet meer zou komen!

Je kan wel begrijpen dat ik niet terug kwam. Feitelijk ben ik huilend weggerend. Zie je wel, ik bén ooit stout geweest, en wat ik heb gedaan als kind was zó erg, dat hij mij nog steeds niet wil. Ik kwam thuis, heb mijn nicht gebeld met de vraag of zij mij op kwamen halen, ik wilde weg uit Almere, zo ver mogelijk. Ik moet nadenken, en dat kan ik daar doen..

Dit is de eerste keer geweest dat ik aangebeld heb bij mijn vader. Ik wilde er eerst een heel boekwerk over schrijven, maar heb besloten om dat niet te doen. Volgende week komt het laatste deel online, want ik heb nóg een keer voor deze deur gestaan. Benieuwd hoe dit verhaal afloopt? Stay Tuned!

XOXO

7 thoughts on “De confrontatie – Hoofdstuk 2

  1. Ik ken je verhaal. Ik ken je ondertussen al wat jaren. En ik ken heel veel van je gevoelens. Je bent een schat..en er is er maar één die straf verdient, dat is hij. En die straf heeft hij zelf uitgekozen. Het mooiste wat hij in zijn buurt kon hebben, dat heeft hij niet.

    Love As always
    Di Mario

    Like

  2. Bah. Wat een rot actie. Sommige stiefouders kunnen echt evil zijn ja. maar gelukkig zijn er ook nog een paar die enorm lief zijn. Ik heb mazzel gehad met mijn stiefvader jaren terug als ik dit zo lees.

    Like

Praat gezellig mee!

