Some tips!

Hier heb ik jullie verteld over het gat waar ik inzit. Het gat is er nog steeds, maar zo af en toe heb ik het gevoel dat ik eruit kruip, om dan weer iets te doen waardoor ik weer net zo hard neerval. Ik heb daarom maar (eigenlijk meer voor mezelf) een lijstje/tips gemaakt om uit het gat te komen. (en te blijven). Vanuit de reacties heb ik begrepen dat meerdere van jullie te maken hebben (gehad) met ‘het gat’, dus leek het mij een leuk idee om deze tips met jullie te delen. De foto’s die je tussendoor ziet, zijn gemaakt in de tuin van mijn opa en oma.

DSCF5775

Heerlijk dat uitslapen…
Het is prima om de eerste paar dagen na het behalen van je diploma even lekker van de rust te genieten, lekker uitslapen, een dagje met helemaal niks, geen werk, geen huiswerk, niet te laat voor school komen… Heerlijk! Alleen ben ik er af en toe te ver op door gegaan. Ik kom als ik vrij ben regelmatig pas om 13.00 uit bed. Misschien niet heel gek na een jaar 7 dagen per week werken, maar er moet wel weer ritme in komen. Hieronder tips om het ritme te krijgen en behouden (met bezigheidstherapie.)

DSCF5739

Zet je wekker
Na de eerste week heerlijk uit te rusten is het tijd om weer in het normale ritme te komen. Misschien heb je geluk en kun je direct bij een werkgever aan de slag, dan heb je misschien niet echt tijd om ‘echt’ uit te rusten. Maar zet na de eerste week de wekker, en ga er dan ook echt uit. Misschien doe je die dag alsnog niets, maar je merkt vanzelf dat je uiteindelijk voor de wekker wakker wordt, en (weer) in een normaal ritme komt.

DSCF5738

Zoek een (persoonlijke) nieuwe uitdaging
Ik heb na drie jaar hard werken mijn niveau 4 diploma gehaald. Mocht je me al een tijdje volgen, weet je hoe hard en lang ik daar voor gewerkt heb. Zo niet, klik dan hier voor deel 1. Ik heb dan eindelijk mijn niveau 4 papiertje en ben 23. Wat nu? Wel HBO, toch geen HBO? Wil ik weer fulltime naar school? Je kunt natuurlijk 24/7 blijven nadenken over deze vragen, maar als je hier (nog) geen antwoord op weet, zoek dan een andere uitdaging. Mijn uitdaging is nu om in ieder geval voor een jaar fulltime werk te gaan zoeken. Weer lekker te gaan leren haken, en om mijn rijbewijs te halen. Heb en kun je deze dingen al? Je kunt vast wel iéts verzinnen om te gaan leren/doen. Ga lekker kokkerellen, maak een scrapbook, of ga er lekker op uit. Misschien kun je die ene leuke sport eens proberen nu je wat meer tijd hebt?

DSCF5735

Probeer áltijd positief te blijven
Dat vond ik persoonlijk nog wel eens moeilijk. Ik had een nieuwe baan, kreeg opeens geen studiefinanciering meer, hoefde niet meer naar school en stond naar mijn gevoel een beetje stil. Het wat nu gevoel stak de kop op, en eigenlijk weet ik nog steeds niet waar ik naartoe moet/wil. Sowieso wil ik eerst een jaartje genieten van meer vrije tijd dan dat ik had. Een jaar lekker aan het werk en dan zien we wel weer verder. Het gevoel dat ik stil sta roep ik een halt op door te denken aan de uitdagingen die ik mezelf wil laten doen dit jaar. Ten eerste, kom maar op met die rijbewijs, en wel zo snel mogelijk! Vriendlief mag bijna afrijden, en dan ga ik beginnen. SPANNEND!

DSCF5729XOXO

7 thoughts on “Some tips!

  1. Vooral dat laatste, zo snel mogelijk voor jullie allebei, zal duimen als het zover is voor hem en dan kun jij. Dat opent heel veel nieuwe wegen in sollicitatie land en vooral voor de werkzaamheden waar jij nu voor gestudeerd hebt om daarin te kunnen werken :D

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie tips. Ik had ook ‘last’ van dat uitslapen toen ik hier alleen thuis zat zonder werk. Nu vind ik dat ritme dus superfijn. Wat doet je vriend eigenlijk? Heeft hij een fulltime baan? Anders zou je er nog een maandje (of meer) de weide wereld in kunnen trekken en lekker gaan reizen. Is ook een mooie bezigheid om veel van te leren én een bepaalde tijd te overbruggen!

    Like

Praat gezellig mee!

