Ugly Betty ‘spoiler alert’

Ugly Betty gaat over een ‘lelijk’ meisje die bij een mode tijdschrift gaat werken als assistente van de hoofdredacteur. Gedurende de serie loop je dan ook met haar mee. Daniel Meade (haar baas) heeft de baan gekregen van zijn vader, en wil het graag maken, maar is ook een grote rokkenjager. 

Zoals beschreven gaat de serie over Betty, een meisje dat geen stijl heeft die komt te werken bij een mode tijdschrift van de Meade familie. Ze wordt de assistente van Daniel Meade, die hoofdredacteur, maar ook een rokkenjager is. 4 seizoenen lang volg je Betty en haar ambities om meer te worden dan assistente, en zie je hoe hard je daarvoor moet werken.

Ik heb deze serie gevonden onder het kopje ‘komedie’. Echter vind ik het geen komedie, maar meer drama/spanning. Er zitten grappige stukken in, ik heb veel gelachen, maar ook serieuze onderwerpen als homoseksualiteit en het verliezen van een dierbare komen er in voor. Je ziet hoe een meisje zich opwerkt in de tijdschriftenwereld, je ziet hoe een veranderde hoofdredacteur verliefd wordt, en zijn grote liefde verliest aan de dood, en zich bijna bij een gemeenschap aansluit die niet goed voor hem is. Je ziet hoe verslaafd mensen aan geld kunnen raken. Al met al is het serieus met een licht puntje zout.

Ik vond het echt een top serie! Super jammer dat hij maar 4 seizoenen telt, maar ergens snap ik dat ook wel. Ik heb meerdere keren tot midden in de nacht gekeken, omdat ik gewoon moest weten wat er verder ging!

Wil je bij een tijdschrift werken? Wil je in de mode wereld werken? Hou je van drama series, of heb je gewoon even geen series om te kijken? Dan raad ik je zeker aan om deze serie te kijken!

Heb jij leuke serie tips?

XOXO

7 thoughts on “Ugly Betty ‘spoiler alert’

  1. Oehh, de kracht van een serie he! Kan zo fijn zijn ook :) Ik heb ugly Betty nog niet gezien, maar het lijkt me een super leuke serie! :) Een stijlloos meisje dat bij een mode magazine werkt. Hoe krijg je het verzonnen!

    Like

  2. Wie weet ga ik toch eens een keertje vanaf deel 1 kijken, maar volgens mij had ik dat al gedaan op tv, de pilot gezien, en vond er niets aan toen…

    Een tip? Ja, White Collar, en de Originals seizoen 2 is ook al compleet uit ;-)

    X

    Like

  3. Ik heb ooit een keer een paar afleveringen gezien en dat was het. Het was wel een hit toch? Op één of andere manier nooit meer gezien of moeite voor gedaan.

    Like

Praat gezellig mee!

