Transformatie

DSCF5569 DSCF5570 DSCF5571

Ik heb sinds ik ‘volwassen’ ben moeite met mijzelf aanpassen naar mijn leeftijd. Dit klinkt veel erger dan het eigenlijk is, maar eigenlijk betekend het voor mij dat ik het lastig vind om mezelf te kleden en te stijlen naar een 23 jarige vrouw. Nee ik ben niet oud, maar het is ook niet de bedoeling om er als een 16 jarige bij te lopen.

De onzekerheden die ik heb, heb ik een paar maanden geleden al besproken met een vast vriendinnengroepje. Op een avondje met deze bewuste vriendinnen biechtte ik eerlijk aan ze op dat ik me niet meer prettig voelde bij hoe ik eruit zie. Nee ik vind mezelf niet te dik (okee, beetje te dik dan) maar ik vond het lastig om eruit te zien als een volwassen vrouw, dat ben ik nu immers.

Nog geen week later begonnen deze vriendinnen mij nachtelijk te stalken dat ik naar hun toe moest komen, want ze wilden wat aan mij vragen. Dit doen ze nooit, dus eigenlijk dacht ik dat het nog redelijk ernstig was. Ik had een broek over mijn pyjama broek heen gedaan en heb een trui aangetrokken met daaronder mijn sportbeha (ja, inderdaad, erg charmant).

Eenmaal aangekomen bij mijn vriendinnen deden ze het voorstel om mij een make over te geven. (mijn haren worden geknipt, mijn make up wordt gedaan en ze gaan me kleden). Enige voorwaarde was wél dat ík van te voren niet zou mogen weten wat er met mij ging gebeuren. Nu ben ik een gewoontedier en het eerste wat in mij opkwam was dan ook nee schreeuwen. Aan de andere kant, hállo. Ik krijg een make over, er word lekker aan mijn haar gezeten én ze gaan me laten zien dat ook ik er volwassen uit kan zien. En dus heb ik ja gezegd.

Na weken pesten, plagen en verschrikkelijke dreigementen (op een gegeven moment beloofden ze mij dat mijn haar groen werd :O) was het dan zover. Vriendlief en ik waren redelijk gesetteld en ik had zowaar een weekend vrij. Op 19 juni zijn deze vriendinnen eerst zelf naar de kapper geweest, en zijn daarna bij mij alles op zijn kop wezen zetten ;).

Als eerste het allerengste, mijn haar werd geknipt. (een vriendinnetje van mij is kapster). Het voelde op een gegeven moment nog best kort aan, maar goed ik vertrouwde hun. Daarna werd mijn haar in de verf gezet en werd mijn kledingkast overhoop gehaald. Mijn nagels werden gelakt en mijn make up werd gedaan. Nadat alles was gedaan mocht ik mezelf zien.

Ik moest nog best lang wachten, want tja, ik heb geen föhn.. (waar ik verschillende opmerkingen over naar mijn hoofd geslingerd kreeg :P) En deze staat dus op mijn verlanglijstje! Benieuwd naar hoe ik er nu uitzie?

DSCF5583 DSCF5581 DSCF5580

XOXO

14 thoughts on “Transformatie

  1. Leuk!!! Je haar is mooi geknipt en je kleding is ook leuk. Maar met je voor foto’s is ook niets mis hoor. Een echte dame!! Maar ach ik ben 43 jaar en ik heb de hoop opgegeven dat ik me ooit ga gedragen naar me leeftijd. Ik gedraag me naar hoe ik me voel. De ene dag gek, de andere dag rustig en zo ook met mijn kleding. Belangrijkste is dat jij tevreden bent. En dat ben je volgens mij ook.

    Like

  2. Je vertelde het mij al en vroeg nog om een mini advies met je haar zelfs. Deze gaf ik jou en afgelopen dinsdag moest ik even glimlachen, omdat je verder bent gegaan dan wat ik je vertelt had, ik vind dit zo knap van jou! Daarnaast, dat we nu bijna dezelfde coupe hebben, of eigenlijk is het hetzelfde zonder van elkaar te weten, alleen bij jou iets meer lang dan bij mij, denk ik ;-)

    En afgelopen dinsdag? Zag jij er meer dan volwassen uit! Wel heel mooi dat je ook om advies heb durven vragen en dat jij jezelf zo hebt over gegeven qua alles! Want inderdaad, dat vind jij heel eng, weer iets overwonnen!

    Trots ben ik op jou!

    X

    Like

  3. Je ziet er geweldig uit maar ik vond de foto’s boven aan het artikel ook al erg leuk! Je haar is mooi geknipt! Absoluut een volwassen look en nog een mooie meid ook :)

    Like

  4. Wauw wat is je haar prachtig zo! Ik vind het ook best wel moeilijk om me naar mijn leeftijd te kleden. Nee ik zeg het verkeerd, ik vind het sowieso moeilijk om me te kleden. Ik heb geen idee wat mijn stijl nu eigenlijk is. :P

    Like

  5. De ‘voor’ foto’s zijn ook erg mooi hoor. ‘Volwassen’ zijn is niet alleen hoe je je kleed, maar ook wat je uitstraalt. En veel kleding is leeftijdloos. ;) Je eerste outfit kan dus ook prima. Trouwens, je nieuwe kapsel staat je echt heel goed! Geeft je wel meer de ‘volwassen’ uitstraling. :)

    Like

  6. Heel erg lief van je vriendinnen!!!
    Ik vind je er overigens zowel voor als na goed uitzien hoor meid! Hoop dat je je nu beter voelt in de kleding die je draagt, want dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat jij je er goed in voelt.

    Like

  7. Je ziet er goed uit! Ik vind het soms ook moeilijk om me naar mijn leeftijd en m’n ‘beroep’ te kleden. Soms heb ik een jasje en soms een dikke trui met capuchon, soms denk ik ach ik trek gewoon aan waar ik me goed bij voel. Moet jij ook doen, enige die zich goed moet voelen ben jij zelf!

    Like

Praat gezellig mee!

