De Reuzen van Antwerpen

2015-06-19 06.24.11

19 juni 2015 was het zover, samen met mijn opleiding gingen wij een dagje helpen met ‘De reuzen van Antwerpen’. Eens in de zoveel jaar is dit een onderdeel van ‘De zomer van Antwerpen’, straattheater met reuzen, die gemaakt en gespeeld wordt door de theatergroep royal du luxe.

Ik moest deze dag om 05.00 mijn bedje uit, want de bus zou om 7 uur vertrekken. Daar had ik een grote bak koffie voor nodig! Uiteindelijk waren wij om 10.00 in Antwerpen, en waren we om 22.00 ongeveer weer terug in Almere – buiten. Ik merk dat ik weer een beetje in het schrijven moet komen, dus laat de foto’s spreken voor dit unieke evenement.

2015-06-19 09.28.49
We hadden er zin in!
2015-06-19 09.51.28
Ons shirt voor deze dag.
2015-06-19 13.09.53
Pauze! Op een heel mooi pleintje in Antwerpen
2015-06-19 18.54.03
Oma en kleinzoon, het einde van de dag, oma bracht kleinzoon naar bed

Het was een soort optocht, met deze reuzen. Mensen konden meelopen, naar de verhalen luisteren die onderweg werden verteld, maar de route bleef geheim. Er waren een soort kelners, die de hele tijd op een soort auto/hijskraan stonden, en er met een groot geweld af sprongen zodat de reuzen konden lopen. Overal was aan gedacht, oma moest op een gegeven moment in een rolstoel, omdat ze niet onder de tramleidingen door kon.

Het is echt een spectaculair evenement, zeker de moeite waard om een keer mee te maken, als vrijwilliger, maar ook als bezoeker!

XOXO

3 thoughts on “De Reuzen van Antwerpen

  1. Ik heb hier nog nooit eerder over gehoord. Leuk dat jullie een dag naar Antwerpen mochten om te helpen.

    Like

  2. hahaha die eerste foto, we hadden er zin in, ja ja ;-) Nou ja, zo zou ik er ook uitzien als ik echt om 5 uur mijn bed uit moest om de bus te halen ;-)

    Een ontzettend leuke dag in the end denk ik zo :D

    X

    Like

Praat gezellig mee!

