Een grote stap

We wisten het eigenlijk al sinds vrijdag, 2 weken geleden. Maar gisterochtend, om kwart over 11 om precies te zijn hebben vriendlief en ik getekend. Getekend voor een grote stap. Getekend voor een leven samen. Getekend voor een (mooie) toekomst met de grote liefde van mijn leven, getekend,  voor ons eerste huurhuis!

DSCF5513
Er kwam ook een nieuwe bos sleutels aan te pas :)

Zoals ik al zei, we wisten het al een paar weken geleden. We gingen op 2 mei al kijken, want we kregen te horen dat we 2e waren geworden voor een huisje, een flat die zo’n beetje naast de stad staat. Heel erg fijn (hállo primark!) (just kiddin’). We gingen kijken, op deze bewuste 2e mei, en gelijk daarna kregen we eigenlijk al een mailtje met ‘definitieve aanbieding’ vanuit woningnet. Daarna begon de papierwinkel, want ja, een week later (9 mei) moesten alle papieren bij onze nieuwe woningbouw zijn (Goede Stede Almere). En als je dat op vrijdagavond rond 19.00 weet, en er zit een dodenherdenking, een bevrijdingsdag, een verjaardag en ook een hele hoop werk tussen, tja, dan heb je toch nog best haast met alles regelen!

Gelukkig is de papierwinkel helemaal goed gekomen en hadden we per ongeluk maar 1 ding verkeerd aangevraagd, maar werd niet moeilijk over gedaan (Pfieuw!). We kregen maandag, of dinsdag per mail een berichtje dat we de toekomstige woning mochten hebben, en dat we werden uitgeschreven op woningnet! Zo blij!

We konden eigenlijk de 14e al ons nieuwe huisje in, maar helaas, deze viel op Hemelvaartsdag en de vrijdag was de woningbouw ook dicht en maandag werden we gebeld. Gisteren konden we dan eindelijk tekenen en hebben we al een hele hoop dingen gedaan en geregeld. Ik heb foto’s van het huisje gemaakt in deze staat, en wil nog een ‘reportage’ maken van  de voortgang! Leuk voor later :). Ik had gisteren mijn mooie camera helaas niet bij me, dus de eerste foto’s zijn met mijn z3 compact gemaakt, geen probleem, want deze camera is gelukkig ook prima!

Oh ja, waren jullie nog benieuwd naar de foto die ‘er niet tussen paste‘?

2015-05-08 10.31.46
Het margrietje!

Deze is dus nog met mijn telefoon gemaakt, en alle andere met mijn nieuwe camera ;).
Well, i’ll keep you posted! Ik wil als het huisje helemaal af is een soort ‘roomtour’ maken, dus ja, ik ga weer voor de camera :).

Stay tuned,
XOXO

28 thoughts on “Een grote stap

  1. Van harte gefeliciteerd jullie samen, ik ben ook zo blij voor jullie en natuurlijk heb ik het gisteren stiekem al mogen zien :D

    Heel veel liefde en geluk wens ik jullie samen toen in dat nieuwe huisje! <3
    X

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wat spannend en leuk! Gefeliciteerd!

    Balen dat al die feestdagen er tussen zaten. Ik ben benieuwd naar de reportage en hopelijk is het huis is een aardige staat (lees: zelf niet veel klussen ;-) ).

    Like

Praat gezellig mee!

