12; Wat zou je doen als het je laatste dag op aarde was?

Ik ben er een tijdje uit geweest, en zo heb ik ook geen tijd besteed aan mijn ’30 questions in 30 weeks’ project! Vanaf vandaag gaan we gewoon verder, en whut! Ik ben nog niet eens op de helft :) Laat de komende zaterdagen maar weer komen met de (diepe) vragen :)

Ik hoop dat deze bewuste dag nog lang op zich laat wachten en dat ik oud en verschrompeld ben als ik de aarde verlaat, maar deze vraag moet ik dan toch maar beantwoorden :).

Wat ik zou doen weet ik nog niet precies (het is niet iets waar ik dagelijks over na denk ofzo). Ik zou denk ik vroeg opstaan, zodat ik de dag goed kan benutten, extra tijd aan mijn kleding en make up besteden, zodat ik er in ieder geval extra mooi uit zal zien op deze bewuste dag.

Daarnaast zou ik met belangrijke mensen om mij heen een dagje naar een van mijn favoriete pretparken of dierentuinen gaan, en samen genieten van deze dag. Als ik deze bewuste dag heel erg ziek moet meemaken, zou ik belangrijke mensen om mij heen uitnodigen voor een gezellige dag en hopen dat iedereen zijn social media even op pauze wil zetten om met mij het leven te vieren, weet, ik ben er morgen niet meer, maar hé, jij wel, leef nog een beetje voor mij oké?

Ik wil absoluut geen tranen, die mag je bewaren voor mijn begrafenis, ik wil herinneringen ophalen, lachen, muziek horen en belangrijke mensen om mij heen vertellen dat ik van ze hou en hoeveel ik om ze geef.

Aan het einde van de dag ga ik lekker in de armen van Vriendlief liggen, en vervolgens ben ik er klaar voor. Maar dan wel met de nodige tranen, dit zal het moment zijn dat ik huil, om wie ik achterlaat, om de angst wat komen gaat, maar ook om de ‘eeuwige slaap’ te omarmen.

Dat zou me best leuk lijken zo’n dag. (zonder dat ik de volgende dag mijn dierbaren inruil voor de hemel dan.)

Denk jij wel eens na over jou laatste dag/de dood?

XOXO

12 thoughts on “12; Wat zou je doen als het je laatste dag op aarde was?

  1. Oh wauw, wat een vraag, het hangt het er ook vanaf hoe die laatste dag op aarde dan is natuurlijk, is het alleen jij, of dankzij een ‘armageddon’ waarin de halve of hele wereld vergaat. Zo ie zo, als het om de wereld gaat, dan heb ik met grote nicht afgesproken dat we hand in hand vooraan gaan staan, zodat we als eerste klaar zijn ;-)

    Maar hoe we het zouden besteden, nooit over nagedacht…. het is maar goed juist dat we dat vaak niet weten? <3

    Like

    1. Ik denk er wel vaak over.. Dat is een beetje mijn zwart galge gedachtes. Ik denk dat het komt omdat ik als de dood ben voor de dood, ik het me niet kan voorstellen dat het op een dag ophoud. En daarom probeer ik er alvast aan te denken, dat ik er aan wen of zoiets, er vertrouwd mee raak. Ik hoop dat ik heel oud word, maar nog heel kwiek, dat ik ga slapen en nooit meer wakker word.

      Liked by 1 persoon

  2. Een moeilijke vraag. Ik denk eigenlijk dat ik mijn laatste dag ongeveer hetzelfde zou invullen als jij! Ik heb een goede vriendin die ongeneeslijk ziek is, dus het is iets waar ik toch wel regelmatig over nadenk omdat ik continu wordt geconfronteerd met het feit dat het leven eindig is.

    Like

  3. Je geeft een mooi antwoord. :)
    Persoonlijk zou ik niet eens willen weten op welke dag ik sterf, doodeng. Beter is het om elke dag te leven alsof het de laatste is, al gaat dat ook niet altijd op.
    Overigens, deze vraag kun je ook anders interpreteren.Laatste dag op ‘aarde’. Misschien ga je wel de ruimte in. ;)

    Like

  4. Ik denk nooit na over mijn laatste dag. Dat vind ik te eng. Wel realiseer ik mij dat het leven kort is en dat je van elke dag moet genieten. Iets wat ik ook probeer te doen!

    Like

Praat gezellig mee!

