Controle

Ergens van Internet

Het was er weer tijd voor. Met trillende benen kwam ik die bewuste ochtend uit bed. Ik wilde niet, ziek zijn, niet hoeven gaan. Ik ga wel volgende week. Helaas kan dit niet. Heel slim dat ze de regel hebben gesteld, komen of betalen. Ja, ik heb het natuurlijk over de tandarts!

Ik had gisterochtend om 9.15 een afspraak staan met de tandarts. Ik ben bang voor de tandarts, al zo lang ik mij kan herinneren en ga er dus ook niet graag heen. Ik was heel goed in het onderduiken van de  tandarts, want ik had er geen. HA! Toen in november mijn verstandskiezen door begonnen te komen en ik er zo’n last van had, besloot ik naar de tandarts te gaan, wel álleen voor een doorverwijzing. Althans dat dacht ik.

Toen ik bij de tandarts binnenkwam mocht ik op de ‘gevreesde stoel’ zitten. Het is geen angst tandarts en gaat soms best hardhandig om met mijn bijtertjes, misschien niet zo slim meneer de tandarts ;). Ik kreeg inderdaad een verwijzing, maar die tandarts, slimme man dat het is zorgde er hoogst persoonlijk voor dat ik een nieuwe afspraak maakte voor een half jaar later. Gisteren dus.

Ondanks dat ik wat te laat was zag de tandarts mij al staan, ik denk dat hij mijn angst goed heeft onthouden, en vroeg naar mijn verstandskiezen, en hoe het nu met mij ging. Erg aardig. De man nodigde mij uit om op ‘de stoel’ plaats te nemen, maar dit keer had ik geen knikkende knieën of paniekaanvallen in aantocht. Gelukkig maar. De meneer had wat commentaar op mijn tandplak (ik poets dus niet goed) en begon met schrapen, poetsen en weet ik al niet wat.

Ik heb een grote spier in mijn lip zitten, waardoor ik er met de tandenborstel niet goed bij kom, en daar had meneer de tandarts ook nog een paar tips voor.

De controle was over, en mijn bijtertjes zagen er weer goed uit :). Ik mocht na iets minder dan een kwartier mijn tas pakken en na een ‘wel een afspraak maken hé!’ namen we afscheid. Pfew! Tot en met 10 november hoef ik niet meer in het angstzweet te zitten :).

Ben jij bang voor de tandarts?

XOXO

11 thoughts on “Controle

  1. Nee eigenlijk ben ik hier nooit bang voor geweest. Natuurlijk vind ik een prik in mijn gehemelte totaal niet prettig en doe ik liever iets anders dan daar in de stoel te zitten.

    Gelukkig hoef je de komende maanden niet meer!

    Like

  2. Fijn dat het toch meeviel! Bij mij moet er nog veel gebeuren en is vorige week maandag een kies getrokken. Had gehoopt dat mijn angst na een paar afspraken minder zou worden, maar das niet het geval. Gelukkig heb ik valium gekregen!

    Like

  3. Ik ben (gelukkig) niet bang voor de tandarts. Nooit wat gehad ook dus had ook geen vrees. Ben wel minder blij met naar de tandarts gaan sinds ik in het ziekenhuis mijn verstandskiezen heb getrokken.. Br. Never meer.

    Like

  4. Ik kom net van de tandarts af… Ik heb echt de leukste tandarts van de wereld… Ik moet altijd lachen om hem.. Ik ben niet bang voor de tandarts, nooit geweest ook. Hoewel die ene keer bij de kaakchirurg toen ik een wortelpunt behandeling onderging. Echt vreselijk… Maar de reguliere tandarts geen vrees, jammer dat ik wel weer 2 gaatjes heb😳

    Like

Praat gezellig mee!

