Het avontuur van Luna

Hallo, daar ben ik weer! Ik heb afgelopen maandag een hele klus geklaard. Ik heb heel veel geduld gehad, ben 5 uur lang op dezelfde plek geweest, en heb als trofee een lekker hapje gekregen daarvoor. Ben je al benieuwd?

2015-02-19 21.28.54

Maandagmorgen kwam ik uit bed samen met baasje. Baasje moet heel vroeg werken en dan sta ik gelijk met hem op. Lekker irriteren, vind ik leuk :). Maar maandagochtend was er iets anders. Het rook anders in huis. Ik rook angst, een klein grijs ding, een prooi, een heerlijk ontbijtje, jawel, een muis!

2014-06-26 18.32.17

Ik ben om 6 uur in de ochtend begonnen met jagen. Ik wilde graag spelen, maar de muis bleef zitten waar hij zat. Beetje jammer, want eigenlijk wilde ik niet zo lang wachten. Maar goed, de muis wilde het moeilijk maken? Dan heb ik geduld. Uren heb ik daar gezeten, wachtend tot hij uit zijn holletje kwam. Het duurde en duurde maar. Ik dacht dat ik geen geluk zou hebben…

En toen opeens schoot hij eronder uit. Dus ik erachter aan natuurlijk, ja, ik had ondertussen wel honger. Maar helaas, de muis was te snel. Ik ging mij maar snel verstoppen, want al ben ik een kleine poes, ben ik wel te groot om er vlak voor te gaan staan, dan kwam ie er nooit onder vandaan natuurlijk!

Vrouwtje probeerde mij nog te helpen, maar tevergeefs, de muis kwam niet meer onder de verwarming vandaan. Maar toen ik het net wilde opgeven.. Toen kwam hij eronder uit. Ik stond gereed natuurlijk, en dit keer had ik hem wél te pakken MUAHAHA!

Daarna ben ik snel naar buiten gegaan, en heb ik lekker met hem gespeeld, tot hij niet meer bewoog. Vrouwtje vond het wel zielig voor de muis, maar was ook heel erg trots dat ik haar heb gered van de muizenplaag :D

2014-12-31 13.43.18

XOXO

P.S: Ik moet jullie namens mijn baasjes helaas mede delen, dat zij het huisje niet hebben gekregen. Wel willen ze jullie laten weten dat ze het heel erg fijn vonden dat iedereen massaal mee ging duimen en voor de positieve reacties. Ook wil vrouwtje sorry zeggen omdat ze zo afwezig is de laatste tijd, maar ze heeft pilletjes waardoor ze heeeeel erg moe word in de avond, en dus heel vroeg in slaap valt…

7 thoughts on “Het avontuur van Luna

  1. Goedzo Luna! Jouw zoon Picasso had laatst een vogeltje te pakken, dat was wat minder, maar die was gedropt denk ik door een andere vogel die ook vlees eet, die was al dood namelijk. Picasso kwam te snel ermee naar binnen.

    Like

  2. Oh neeeeeee! Arm muisje. Maar ook arme jullie. Niet getreurd. Ik was ook iedere keer teleurgesteld als we weer een huis niet kregen. Echter hebben we nu ons droomhuisje en dus waren die vier afwijzingen die we hebben gehad niet voor niets. Jullie huisje komt zeker nog wel. Sterkte met je medicatie, meis. Doe rustig aan en maak je niet druk om je blog. Eerst jij. X

    Like

Praat gezellig mee!

