Mijn nieuwe maatje

2015-02-19 21.39.16

De mensen die mij op Instagram volgen, hebben hem al voorbij zien komen. Mijn nieuwe maatje! Het is roze, het is multifunctioneel, het is milieubewust, het is een DOPPER!

Ik ben iemand die veel water drinkt. Zoveel, dat ik na een paar dagen mijn plastic flesje niet lekker meer vond drinken en dat de flesjes na een week begonnen te stinken. Ik vond het goed zo, ik deed het al zo lang, niet nadenkend over de consequenties van mijn portemonnee, en jawel, over het milieu.

Ik ben echt geen milieu activist en ben er zeker niet bewust mee bezig. Maar toen ik las over de oceaansoep las, dacht ik er wel anders over. Naast dat ik het gewoon erg irritant vind dat je eens in de zoveel tijd een nieuw flesje voor mijn water moest kopen, vond ik het ook best wel erg wat er met het plastic gebeurd.

2015-02-19 15.23.22

Ik heb lang gezocht en kwam toch steeds uit op de dopper. Dopper heeft ook een app, die je laat zien waar je (gratis) water kunt tappen over de hele wereld. Het is gemaakt door een Nederlandse ontwerper, en het bovenstukje kun je eraf halen, waardoor het een glas word. Ik gebruik het zodat ik hem gemakkelijk af kan wassen.

De dopper is gemaakt van milieu vriendelijk materiaal, is verkrijgbaar in meerdere kleuren en kun je in de vaatwasser stoppen. De dopper kun je overal mee naartoe nemen, het wordt gewoon je standaard nieuwe beste (reis) genoot. Als ik op mijn laptop zit, staat mijn dopper naast mij, als ik onderweg ben, check ik of ik de dopper bij mij heb. Hij stinkt niet, mits je hem dagelijks eventjes afwast (tenminste dat doe ik).

2015-02-22 14.47.34

Water met komkommer!

Ik heb redelijk veel slechte verhalen gelezen, over dat de dopper gaat stinken (ook als je hem afwast), dat er schimmelplekjes gaan vormen bij het rubber aan de binnenkant, of dat hij lekt. Geen van deze problemen heb ik echter meegemaakt. Ik maak hem elke ochtend schoon, waarna ik hem afdroog en een paar uur wacht met vullen. Of dit goed is weet ik niet, maar het werkt! Daarnaast als ik er nieuw water in doe, spoel ik hem even om, voor ik hem ga vullen.

Ik heb de dopper gekocht bij Wereldwinkel Duka la Dunia in Almere haven voor €11,95. Enthousiast geworden?

Je kunt de Dopper hier kopen en hier kun je vinden waarom ook jij een waterflesje zou moeten kopen! :)

XOXO

PS; Als je dit leest ben ik óf onderweg, of al op de Huishoudbeurs, wanneer weet ik nog niet maar je kunt hier een vlog én een day in pictures over verwachten :)

9 thoughts on “Mijn nieuwe maatje

  1. Ja ik heb m ook de dopperrrrrr
    Ik heb wel gehad dat de mijne lekte, ik heb toen een nieuw bovenstuk oogestuurd gekregen van dopper en heb er nu geen last meer van.

    Like

Praat gezellig mee!

