Singin’Sunday #15 (Time Line edition)

Vandaag neem ik jullie mee door een reis, ik moet voor een project een liedje kiezen tussen de jaren 50 en de zero’s. Hier laat ik jullie een greep van de mooiste liedjes zien van de 2e helft van de 20e eeuw!

Nat King Cole – Mona Lisa (1950)

Ik durf wel te zeggen dat ik redelijk kennis heb van muziek, maar muziek van voor de jaren 60 zo’n beetje ken ik niet. Toen ik dit hoorde kon ik mij wel helemaal vinden in die tijd! Prachtig nummer!

Chubby Checker – The twist (1960)

Misschien niet van Chubby Checker, maar wie kent de twist nou niet?

The Beatles – Let it be (1970)

Ik werd er vroeger mee doodgegooid, en zal liegen als ik zou zeggen fan te zijn van de beatles. Wel is dit een van hun mooiste nummers ooit!

Phil Collins – Another day in paradise (1980)

Phil Collins BOVEN Michael Jackson? Welnee, de jaren 80 is bekend om veel mooie opkomende artiesten (waaronder de grote Michael Jackson) Maar ik vind dat Phil collins ook zeker een plekje verdient als een van de beste nummers van de jaren 80!

Michael Jackson – Bad (1980)

Volgens mij heeft hij hier al wat aan zijn neus gedaan, maar hier heeft hij toch nog wel een enigszins niet verbouwd gezicht volgens mij..

Madonna – Vogue (1990)

Ik denk dat ik geen muziek tijdreis kan maken zonder een nummer van Madonna. En dan is deze uit 1990 toch wel een van de tofste liedjes!

Britney Spears – Born to make you happy (2000)

In mijn kindertijd had ik een musical crush op Britney spears! Nog steeds vind ik dat ze goed kan zingen, alleen de weg die ze is uit geslagen vind ik een beetje jammer

The Corss – Leave me breathless (2000)

Ook een geweldig nummer, die ik heel veel heb geluisterd in deze tijd. Vooral omdat ze een keer in Charmed zijn geweest (heb ik ooit verteld dat dit mijn favoriete serie EVER! is?)

XOXO

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie favoriete muziek van tussen de jaren 50 en de 00. Ik heb een liedje nodig dat mij aanspreekt, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog niks heb gevonden, laat mij jou favoriete muziek weten van deze periode, misschien breng je mij tot nieuwe muziek! Als jullie willen, zal ik aan het einde van mijn project (rond 1 april) laten weten wat het is geworden, en een stukje project aan jullie showen :)

10 thoughts on “Singin’Sunday #15 (Time Line edition)

  1. Ik hou zó van “black music” van de jaren 50-60-70
    Een paar van m’n old time favorites, waar ik echt nooit genoeg van krijg en veel mensen van m’n generatie (en later) niet veel van schijnen te kennen, dus wie weet heb je er wat aan;

    Like

  2. Heeeerlijke nummers! Ik ken vooral veel jaren ’90 hits die ik allemaal geweldig vind. Zoals:
    Skunk Anansie – Weak
    OutKast – Hey Ya!
    Limp Bizkit – My Generation
    Wheatus – Teenage Dirtbag
    Madonna – Frozen
    Godzilla – Clint Eastwood
    Alien Ant Farm – Smooth Criminal
    The Cardigans – My Favourite Game
    The Verve – Bitter Sweet Symphony
    Oké ik kan nog heeeel lang doorgaan, wordt echt helemaal enthousiast van muziek uit die tijd :P Nostalgie!

    Like

  3. Er staan 2 foutjes in schat, dit nummer van Phil Collins kwam pas uit in 1989, ik had namelijk al verkering met je vader ;-) Die dus dj was en dit nummer kwam ook in onze collectie van singles terecht.

    Bad van Michael Jackson dat hele album kwam pas in 1987 uit, en dat weet ik ook nog zo goed, omdat ik toen mijn eerste echte vriendje kreeg en van hem nog een Litho kreeg die ik niet meer heb, maar … oke… hahaha toen kwam ik in 1988 je vader tegen en was het klaar :D

    Like

  4. Oh, de Beatles! Ik had echt eind jaren 60/begin jaren 70 jong moeten zijn, want ik ben eigenlijk een undercover hippie, ook als het op mijn muzieksmaak aan komt. Dit zijn een paar van mijn favoriete klassiekers:

    — Mijn allerfavorietste Beatles nummer, ooit, en één van mijn favoriete nummers in het algemeen.

    Like

  5. Ohh een hoop gave nummers! Ik vind muziek van jaren geleden wel gaaf en ook de videoclips uit die tijd, gaat tenminste over muziek en niet over vrouwen met de grootste opblaas borsten ;)

    Like

Praat gezellig mee!

