Hoe ik Duits leer

Jullie hebben vast wel gelezen over de lessen Duits die ik (niet) heb gehad. Als je er nog niet over hebt gelezen, kun je dat hier doen. Ik heb een middel gevonden om Duits goed te kunnen leren, het gaat in kleine stapjes maar het is echt heel fijn!

En niet alleen voor Duits. Je kunt er allerlei talen leren. Je maakt een account aan, kunt mensen volgen, mensen kunnen jou volgen. (ik doe dat niet, ik ben alleen bezig met de taal leren). Volgens mij kun je per keer 1 taal leren, wat ik eigenlijk best jammer vind. Maar aan de andere kant, ik leer het wel goed! Ik krijg feedback over typefouten, kan zelf instellen hoeveel ik per dag wil doen en krijg elke dag een reminder via e-mail dat ik mijn Duits nog even moet oefenen.

Na elke les kun je het ‘toetsen’, je kunt tip!s en trucs aanklikken en je leert redelijk snel de verschillen tussen de naamvallen (en dat zijn er een hoop in het Duits..).

Wat een nadeel kan zijn, is dat het allemaal in het Engels is. Je vertaald de taal dus vanuit het Duits naar het Engels, of andersom. Voor mij geen probleem, ik las in mijn pubertijd een hele hoop Engelse boeken waardoor het mijn 2e taal is geworden. Waarschijnlijk is het voor kinderen dus niet zo geschikt.

Ik vind het echt een hele fijne site, je hebt er ook een app voor, maar die gebruik ik niet, elke avond als ik mijn laptopje aanzet is het eerste wat ik doe eigenlijk even mijn Duits oefenen.

Een fijne site, met fijne uitleg en als er fouten in zitten, kun je deze rapporteren. Ook is er een forum en kun je als je denkt dat je goed genoeg bent in de desbetreffende taal artikelen gaan vertalen en de fouten eruit gaan halen.

Nieuwsgierig geworden? Klik!
P.s wat ik eerst niet door had, je moet eerst de Engelse ‘toets’ even doen voor je een andere taal kunt leren, aangezien de rest van de talen vanuit het Engels aangeleerd wordt!

XOXO

11 thoughts on “Hoe ik Duits leer

  1. Aah leuk, ik deed dit vroeger ook heel veel. Er was ook nog zo’n andere site (maar ben natuurlijk de naam vergeten), daarmee oefende ik altijd een taal vlak voordat ik op vakantie ging, zodat ik wat basiskennis van de taal had.

    Like

  2. Oh wat leuk! Ik ben met dit soort zelf leer cursus achtige dingen zo inconsequent als een deur. Erg jammer want zou eigenlijk heel graag spaans willen leren.

    Like

Praat gezellig mee!

