9; vijf plekken waar je nog heen wil

Als eerste; HAPPY VALENTINE!  Het is een beetje rustig geweest, maar ik ben een beetje ziek, en dan ga ik na school/werk toch liever op bedje liggen dan dat ik aan mijn blogje zit. Nu ik dit schrijf lig ik dan ook lekker onder de warme dekens (in mijn zebra onesie), bijna klaar om te gaan slapen. Maar eerst nog even de vijf plekken waar ik ooit nog heen zou willen!

1. Indonesië en dan specifiek Jakarta.

Ik wil hier graag heen omdat mijn roots hier liggen. Je ziet het niet in mij, behalve misschien mijn (klein beetje) Aziatische ogen vormen. Geloof ik, maar er zit Indonesisch bloed in mij. Een heel klein beetje, volgens mij nog niet eens een kwart, maar toch. Ik zou ooit graag naar dit dorpje (stad) willen waar mijn familie vandaan komt. Ik vraag me af of ik als ik daar ben, mij net zo thuis voel als in Amsterdam, of dat ik dan toch zoiets zal hebben dat het toch ‘vreemd’ is.

Bron

2. Londen

Ik ben hier al een keer geweest op een school werkweek achtig iets, maar god, wat zou ik er graag naar toe willen. Niet naar Londen? Dan toch zeker naar Engeland. Waarom weet ik niet, maar ik hou van Engeland. Ik hou van het britse Engels, ik hou van de toch niet zo stijve mensen, en wat ik nog het aller leukste vind, is dat de eekhoorntjes gewoon tussen je door lopen!

Bron

3. Barcelona

Wel pas als de Kathedraal van Gaudi af is, ik heb mijn opa en oma beloofd om, wanneer deze af is dat ik met hen nog een keer terug ga om de kathedraal van binnen te bekijken. De vorige keer was het namelijk te warm. Ja, ik ben het nog niet vergeten (vooral de rollator niet ;))

Bron

4. Duitsland

Ik hoef niet ver te reizen om het naar mijn zin te hebben. In Duitsland 2 jaar geleden heb ik het echt waanzinnig naar mijn zin gehad, en ik zou graag, maakt niet uit in welk deel terug willen. Niet midden in de stad, nee zo’n prachtig schilderachtig dorpje als waar ik toen ben geweest, (weet alleen niet meer waar ik zat, iets met feikelgebied?)

039

Een kratermeer, Duitsland 2013

5. Parijs!

Ondanks mijn hele erge hoogtevrees, lijkt het mij tof om op de Eiffeltoren te staan en een slotje dicht te maken bij de plek die daarvoor is (geen idee waar, alleen dat het ergens in Parijs is) Verder hoor ik overal dat het best wel een stink stad is, dus zal ik er verder niet veel willen zien, maar een road trip door Frankrijk zie ik zeker wel zitten! (of misschien toch wel Italië?)

Dit zijn zo’n beetje de plekken waar ik nog naar toe zou willen gaan. Of ik er ooit kom is een tweede, maar dromen mag altijd toch ;)

XOXO

8 thoughts on “9; vijf plekken waar je nog heen wil

  1. Leuk om te lezen dat je dit allemaal wilt. In 3 van de 5 ben ik zelf al geweest. Parijs, stinkt niet, tenminste niet toen ik er was ooit. De slotjes vind je op 1 van de bruggen aan de Seine, ik denk, want dat was toen nog niet, vlak bij de Notre Dame in de buurt. En als je er bent, er is daar net zoveel te zien als in Barcelona, Sacre Coeur, Champs Elysee ofzo… Arc De Triomph… en ga zo maar door.
    Louvre natuurlijk, Centre Pompidou… nou ja, het net als Londen denk ik, anders, maar genoeg te zien en te doen.

    Mijn top 5?

    1. Schotland! Sutherland County
    2. Engeland gewoon criss cross
    3. Amerika/Carribean
    4. Australië
    5. Hawaii

    Oh… dit zijn de top 5 landen van nu… niet specifiek steden ofzo, behalve Schotland dan. ;-)

    Like

  2. Parijs een stinkstad? Ben er verschillende keren geweest maar dat vind ik absoluut niet! Het is mijn favoriete stad, naast Wenen. Barcelona vond ik leuk maar te weinig historie voor mij. Londen, wel geweest voor werk van vriendlief maar nooit echt, dus daar wil ik zeker nog een keer heen. Noorwegen en Zweden staan op mijn lijst, net als Schotland en Ierland..

    Like

  3. Leuk lijstje! Bijna overal al geweest. Indonesië (en Jakarta) is tof, het is zo anders dan hier. Londen ben ik nog niet geweest (wil ik wel graag) en Barcelona heb ik ook nog nooit bezocht (wil ik ook wel).

    Like

Praat gezellig mee!

