#Plukhetgeluk 3; Omdat je het verdient <3

Permalink voor ingesloten afbeelding

En daar is week 3 aangebroken van #plukhetgeluk dat Saskia heeft bedacht! Deze week zet ik wat mensen/dieren/dingen in het zonnetje die een plaatsje in mijn hart hebben veroverd!

Enjoy the little things in life 

Is een quote die ik zoveel mogelijk na probeer te leven. Zoals vorige week, verstandskies weg, lange treinreis en als klap op de vuurpijl ook nog eens telefoon weg! Zoveel tegenslag in een dag is heel vervelend, en ik weet zeker dat ik 5 jaar geleden dagenlang huilend in bed zou hebben doorgebracht. Door het (proberen) naleven van deze quote is dat een stuk minder, immers het is maar een telefoon, ik zou het veel erger vinden als ik een dierbaar iemand kwijt zou raken. Een telefoon is heel erg vervangbaar! Dus hieronder vind je een lijstje over mensen/dingen/dieren/gebeurtenissen waar ik mijn geluk uit haal

Vriendlief <3
Hij is er altijd voor mij. Zelfs na drie en een half jaar weet hij nog steeds de vlindertjes naar boven te halen als we een periode hebben dat we elkaar heel weinig zien, en elkaar eigenlijk alleen ’s ochtends en ’s avonds treffen, daartussen niet. Af en toe hebben we dan een speciaal avondje met zijn tweetjes om serie te kijken, lekker te kletsen en dat soort dingen. Dat soort avondjes vind ik heerlijk. Avondjes samen zijn leuk, maar ook als ik een lief appje of een gekke foto van vriendlief krijg, een kus bij thuiskomst, of lekker tegen hem aan liggen als ik weer een late dienst heb gehad behoort ook zeker tot dit lijstje!

Mijn familie
Is geen normale familie – denk ik. Mijn familie is prettig gestoord. Ze zijn er altijd voor mij en hebben mij allemaal heel vrij gelaten in mijn opvoeding. Ik ben opgegroeid zonder vader, mijn opa’s zijn vroeg overleden en in mijn vroege jeugd ben ik eigenlijk zo goed als opgevoed door mijn moeder en mijn oma. Ik was in zomers altijd bij mijn achternicht en mijn oudoom vlakbij Amsterdam. Ik ben voornamelijk opgevoed door mijn moeder, zij had de grootste rol, maar ik zie mijn hele familie als mensen die mij hebben opgevoed, van elk van hen heb ik wel iets geleerd. Is het qua normen en waarden of mezelf beter te leren kennen. Ik ben dan ook dankbaar voor een familie als deze!

BesteVriendinnetje
Regelmatig worden wij aangezien als familie, tweelingzusjes zelfs. Mijn beste vriendin en ik gaan dit jaar onze 7e jaar van vriendschap in. Vaak zeggen of denken wij hetzelfde, hebben allebei een geheel andere (kleding) stijl, maar weten ook goed voor de ander te shoppen. Wij zijn er altijd voor elkaar, en ergens denk ik dat ‘god ons geen zusjes heeft gemaakt, maar vrienden omdat hij wist dat onze ouders ons samen niet aan zouden kunnen’. Ofzo, 1 ding is zeker, wij waren en zijn voorbestemd om vriendinnen te zijn! Dankjewel schatje, dat jij mijn vriendin bent!

Niet alleen ben ik dankbaar voor BesteVriendinnetje. Vorig jaar heb ik nog een goede vriendin gemaakt, E. Bij haar heb ik een hele andere vriendschap, maar ook deze is heel fijn! Daarnaast heb ik een heel lief collegaatje, privé gaan we (nog) niet met elkaar om, maar vanaf de sollicitatie dag was er een klik tussen ons.

Mijn poezenkinders
Ik ben gezegend met twee prachtige kinderen ; Tijger en Luna. De 1 zwart, klein en vrouwelijk. De ander groter, grijs met zwart en als je hem hoort mouwen zou je denken dat het een vrouwtje is, en toch is het echt een mannetje! Dankbaar ben ik dan ook voor de liefde die deze 2 katten ons elke dag weer geven. Ik weet nog dat ik Luna ontmoette toen zij 10 weken was, en ik voor het eerst bij Vriendlief thuis. Vriendlief zei dat het een terrorkat was, dat ze me zou bijten en krabben. Een moment later lag Luna echter opgekruld op mijn schoot te slapen. Ik heb nog nooit iemand zo verbijsterd zien kijken :)

Mijn blog
Ik ben blij dat ik weer met mijn blog ben begonnen. Ik ben blij met elke reactie die ik krijg. Daarnaast lees ik met plezier alle andere blogs en maakt mijn hart een sprongetje bij elke volger en elke keer dat ik een reactie heb gehad op een blog waarvan ik zelf denk dat het waardeloos is. Dus jij, ja jij achter dat beeldscherm! Ik ken je (waarschijnlijk niet) alleen van het lezen van je blog, bedankt, voor het leuker maken van het schrijven dan het al is.

Dat ik mag zijn wie ik ben
Misschien heel gek om te zeggen, maar als je mij 7 jaar geleden zag, was ik teruggetrokken, geen vrienden en heel stil. Als ik niet in de klas was, zou het niemand zijn opgevallen, behalve de leraar. In deze 7 jaar ben ik uitgegroeid van een stille muurbloem, naar een persoon die zich wat meer op de voorgrond plaatst, die makkelijker contact legt en elke dag een stukje zekerder ben over mezelf en waar ik voor sta. Daarvoor wil ik mezelf bedanken, dat ik in mezelf durf geloven. Dit is wel anders geweest

Er zijn nog zoveel mensen, gebeurtenissen en dingen die ik wil bedanken, waar ik blij mee ben! Ik hou van mijn schrijfmomentjes, ik hou ervan om ’s ochtends en ’s middags te lezen in de bus en daar het moment voor mezelf te pakken (als je 7 dagen per week op school zit/werkt dan ben je blij met elk moment dat je hebt) Word ik gelukkig van thee en van spontaan zijn, ik ben heel spontaan en wispelturig, en ik vind dan ook geen enkele dag saai :) Ook daar ben ik dankbaar voor!

XOXO

Ben jij ergens dankbaar voor?

8 thoughts on “#Plukhetgeluk 3; Omdat je het verdient <3

  1. Ik moet even lachen om Luna, ik ben dankbaar dat ik één van de zonen van Luna mocht ontvangen en ik moet lachen omdat jouw vriendlief in Luna een terrorkitten zag en zich nu afvraagt waarom Picasso zo gemeen kan zijn of terror kat kan zijn als er visite is hier, hahaha

    Ik ben dankbaar dat jij mijn dochter bent en dat ik jou elke dag zie groeien, want ja het is waar. Ik ben trots op jou!

    Over bloggen gesproken, ik heb een beetje zitten zoeken en uit zitten proberen maar ik ga heel dankbaar worden als jij binnenkort een paar uurtjes met je moeder wilt besteden om dat dashbord en de instellingen van WordPress eens komt uit leggen ;-) Want ook ik mis het bloggen.

    Dankbaar en klein geluk zijn ook mijn vriendinnen en ga zo maar door!
    X

    Like

Praat gezellig mee!

