Ik had mijn dag niet

10420254_785667624842569_1792427738349120792_n

Eenmaal in de trein kan mijn weekendje Ermelo beginnen! Als ik op het station van Ermelo sta, is mijn verdoving nog niet uitgewerkt en kan ik nog niet normaal drinken of eten. Ik mag wel weer drinken, gelukkig maar want dan kan ik die vieze verdoving wegspoelen.

Ik check uit en stop mijn telefoon in mijn jaszak. Mijn nicht is er al, en samen gaan wij op de nieuwe duo fiets die ze net hebben gekregen. We fietsen en praten en lachen en eenmaal bij mijn nicht thuis aangekomen wil ik Vriendlief bellen om te vertellen dat ik veilig ben aangekomen.

De bekende lichte paniek zwelt op als ik mijn telefoon niet gelijk in mijn tas kan vinden. En dan heb ik er nog 3 bij me ook! Ik heb mijn 2 ‘normale’ tassen overhoop gehaald en kijk nog even in mijn jaszak. Nergens te vinden. Ik pak de huistelefoon en zeg nog even mezelf bellen, want ik kan dat pokkeding weer eens niet vinden!

Mijn telefoon gaat gelijk over in voicemail en er gaan alarm bellen rinkelen, hij is gestolen, weg, in ieder geval was de batterij vol en heb ik hem niet uitgezet. Mijn nicht en ik gaan terug, maar helaas. Ik vind nog 2 briefjes die ik in het hoesje van mijn telefoon had gestopt maar de telefoon zelf en mijn ov (!) is geen spoor van te bekennen!

Er zit vlakbij het station van Ermelo een snackbar, en wij gaan even navraag doen, helaas, geen telefoon afgegeven. De jongen die daar staat is wel heel behulpzaam en belt de politie voor mij op die mij aanraad om aangifte te doen. Dit heb ik dan ook gelijk gedaan en alles ook maar even geblokkeerd. Je weet het maar nooit natuurlijk!

Zul je net zien, voor het eerst in mijn 5 jaar dat ik een abonnement heb, heb ik besloten om geen verzekering af te sluiten en dan verlies ik hem, en word hij gejat. Waarschijnlijk is hij uit mijn jaszak gegleden toen we weg fietste, heeft iemand hem gevonden en was die gene een telefoon rijker!

En het mooiste is nog dat ik niet echt mijn telefoon miste, ja om bereikbaar te zijn, maar niet al de apps die erop staan, ja het is vervelend, maar mijn ov vond ik een stuk erger. Je kan tegenwoordig geen kaartjes meer kopen, je kunt wel een ‘dag ov’ bestellen, maar daarvoor moest ik naar Amersfoort. Hoe ik daar moest komen? Geen idee!

Gelukkig heb ik verder een heel leuk weekend gehad, ik heb gewoon besloten dat ik vrijdag mijn dag niet had, ik geloof wel in karma, ik  weet niet wat ik heb gedaan, maar waarschijnlijk was het niet al te best. Ik heb mijn laptop gelukkig meegenomen en heb via Facebook nog even met Vriendlief gepraat, omdat ik hem op dat moment echt even nodig had. Daarna heb ik mezelf om alles wat ik in 1 dag voor mijn kiezen kreeg (flauw) in slaap gehuild.

De volgende dag besloot ik dat de verloren/gestolen telefoon en ov erg vervelend was, maar er komt wel een oplossing. Ik kon nog steeds communiceren met Vriendlief (je kan nog steeds bellen met die smartphone’s!) En besloot ik dat dit vrijdag is gebeurd en dat het nu zaterdag was, dus klaar met het gepiep, en weer verder gaan!

Het enige nare is nog steeds dat ik én met een net getrokken kies zat, én mijn telefoon en ov foetsie waren op 1 dag. Karma heeft een appeltje met mij te schillen geloof ik..

Morgen kun je hierover verder lezen ;)

XOXO

Je kunt mijn blog nu ook volgen via Facebook!

12 thoughts on “Ik had mijn dag niet

  1. Jaaa goed zo! Heel erg vervelend wat er soms gebeurt, maar je moet er niet in blijven hangen. Knap van je.
    Iemand heeft vorige week per ongeluk M.’s net nieuwe Macbook Pro laten vallen, helemaal aan schijt. Maar goed, het is gebeurd en daar kan je nu niets meer aan doen.

    Like

    1. Ja, het kan altijd erger heb ik meegekregen, het was even vervelend, het vervelendste vond ik dat het allemaal op 1 dag gebeurde, alsof mijn kies trekken nog niet erg genoeg was, en ja mijn ov kwijt. Telefoons zijn gelukkig vervangbaar! En mijn foto’s stonden al op mijn pc :D

      Like

  2. Zo dát is balen!!
    Nee joh, geen karma, als er iets aan de hand is komt altijd alles in 3-en zeggen ze toch altijd :p….nou jou 3 portie is geweest en heb je jou ‘that’s life boetedoening’ voor de a.k jaren wel weer gehad ;-)

    Like

Praat gezellig mee!

