Kaakchirurg deel #3; De tweede kies

10950648_10204694336135075_7181775436607451119_n

Vlak voordat ik bij het ziekenhuis moet zijn

Vrijdagmiddag rond half 3 ben ik klaar met school. Ik heb nog een uur, denk ik nog, ik hoef pas om 15.20 bij de kaakchirurg te zijn om mijn volgende kies te laten trekken. Ik pak de bus en sta een kwartier later in de stad om even bij de Primark te gaan neuzen. Uiteindelijk kwam ik de winkel uit met 2 onesies en wat geld lichter. Mijn moeder gaat met mij mee en komt mij ophalen bij de Primark.

We komen een vriendin van mijn moeder tegen en gaan we eventjes mee praten. Eigenlijk geen tijd, ik heb al te veel tijd verspild bij de primark, maar deze vriendin heb ik zelf ook al heel lang niet gesproken en maakt bovenstaande foto van mij.

Om iets voor 15.30 kom ik bij de kaakchirurg wachtruimte binnen. Ik zit weer alvast te trillen en kan niet wachten totdat ik klaar ben, mijn 2e en mijn laatste verstandskies wordt vandaag getrokken. Mijn naam wordt iets later geroepen en trillend loop ik braaf achter de assistente naar de behandelkamer.

Ik vertel de assistente dat ik de vorige keer in paniek raakte, maar de vorige assistente is erbij en heeft haar al ingelicht. Mijn eigenlijke kaakchirurg is niet aanwezig, net vader geworden en dus heb ik vandaag een andere. Dat geeft al een lichte paniek aanval op zich maar deze bleef wel uit. Ik moet gaan zitten en raak alweer in een paniekaanval. Gelukkig houdt de assistente mij rustig en daar ben ik blij mee.

De verdoving wordt ingespoten en daarna gaat het alweer een beetje. De kaakchirurg him self maakt zijn intrede en zegt dat hij waarschijnlijk moet boren, de assistente had mij daar al over ingelicht. Alsof het niks is, begint de kaakchirurg weer lekker te duwen en te trekken en ik voel niks dan een beetje druk. Ook als hij moet boren voel ik niks en voel ik alleen een beetje druk en geeft de boormachine een heel erg geluid.

Het leek een eeuwigheid te duren, maar uiteindelijk sta ik 10 minuten later buiten met mijn receptje, en sta ik heel lang te wachten voor ik mijn pillen en mijn mondspoeling kan halen.

Na dit avontuur stap ik op de trein voor een weekendje naar mijn nicht in Ermelo!

XOXO

Vanaf vandaag kun je mijn blog leuk vinden op Facebook!

6 thoughts on “Kaakchirurg deel #3; De tweede kies

  1. Oh jeetje, wat ging dat snel dan eigenlijk. 10 minuten maar? Ik stel me altijd van die horrorsessies van uuuuuren voor (maar zo voelt het waarschijnlijk ook als je in die stoel ligt). Fijn dat je er van af bent nu.

    Like

  2. Fijn dat je er vanaf bent!
    Ik heb er 3 moeten verwijderen en ik heb er nog 1 die er uit zou moeten als die een gaatje heeft oid (daar verspillen ze geen vullingen aan enzo :p) ik hoop dat die tand er lekker in kan blijven zitten!

    Like

Praat gezellig mee!

