6; 3 dingen waar je spijt van hebt

Perfect!

Weheartit.com

Pfoee, 3 dingen waar je spijt van hebt! Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk spijt loos te leven, omdat ik vind dat je van elke fout leert. Je hebt fouten gemaakt, en ja, soms zou ik willen dat ik dingen anders had aangepakt, maar als ik dat anders had aangepakt was ik dan waar ik nu ben? Was ik dan een beter persoon? Misschien in sommige opzichten wel, maar ik blijf erbij dat je leert van álle fouten die je maakt, hoe klein (of groot) ze ook mogen zijn.

1. Té vroeg op mezelf gaan wonen
Als er een ding is wat ik over had willen doen, was nog even onder moeders pannen te blijven. Gewoon zodat ik kon gaan sparen voor een plekje voor mijzelf en dan had ik waarschijnlijk mijn rijbewijs al gehad. Als ik nog bij mijn moeder had gewoond, was ik waarschijnlijk ook nooit gestopt met mijn SAW opleiding, en was ik nu een gediplomeerd pedagogisch medewerker.

2. Te veel shoppen, te weinig sparen
Ik had op mijn 15e al een bijbaantje, als ik slim was geweest had ik alles opgespaard zodat ik op mijn 18e gelijk kon beginnen met een rijbewijs. Waarom heb je als 15, 16 of 17 jarige werk nodig, waar geef je het aan uit? In mijn geval; de verkeerde dingen. Ik shopte, ik rookte, ik kocht snoep, en allemaal andere troep. Als ik gewoon netjes had gespaard had ik een rijbewijs gehad (waarschijnlijk mét auto) op mijn 18e, en kon ik de rest bewaren voor mijn eerste maanden als 18 jarige, doordat ik dan zóveel had gespaard, dat ik wss de eerste paar maanden kon werken voor leuke dingen in plaats van rekeningen ;)

3. Stoppen met SAW
Eigenlijk hebben alle 3 met hetzelfde te maken, ik ben gewoon te vroeg uit huis gegaan, ik was hier (voornamelijk financieel) nog niet klaar voor en had moeten luisteren naar de mensen om mij heen, en niet zo onafhankelijk willen zijn. Ik ben ook toen ik op mezelf ben gaan wonen gestopt met mijn opleiding, omdat ik werken belangrijker vond, aangezien ik nu op mijzelf woondde had ik het geld harder nodig (eten, drinken, huur) En daar had ik te makkelijk over na gedacht! Dus ben ik gestopt om fulltime te gaan werken. MAAR! Als ik niet was gestopt en dus fulltime was gaan werken, had ik vriendlief niet zo leren kennen zoals ik dat nu had gedaan! Hij kwam namelijk bij ons werken als leidinggevende en ik werkte op een andere afdeling. We hebben elkaar via het werk ontmoet, en ik denk nog steeds dat als het mijn bijbaantje was gebleven dat wij geen relatie zouden krijgen.

Misschien ook wel, maar ik zal het nooit weten ;)

XOXO

10 thoughts on “6; 3 dingen waar je spijt van hebt

  1. Als we sommige dingen toch eens konden overdoen, ja…
    Maar aan de andere kant, onze keuzes hebben ons gemaakt wie we nu zijn.

    Weet trouwens niet wat je leeftijd is, maar als het even kan, is het dan niet mogelijk je afleiding alsnog af te maken?

    Like

    1. Gelukkig, ondanks al deze keuzes die je zelf gemaakt hebt, ben je weer terug gegaan naar school en rond je binnenkort nog een opleiding af en wie weet kun je de SAW alsnog even tussendoor afmaken, ik ben hoe dan ook trots op jou!

      Wat betreft het thuis blijven wonen, het is inderdaad gezegd, maar ja, ik denk dat we op die leeftijd allemaal wel eens wat anders willen, los willen komen van… en zo door. ;-)

      Liked by 1 persoon

  2. Ach, ik denk altijd maar zo: toen had je het nodig. :) Ik vind het af en toe ook stom dat ik ben gestopt met mijn eerste studie, maar doordat ik iets anders ben gaan studeren heb ik ook mijn vriend ontmoet, dus achteraf gezien was het alleen maar goed.
    Je zult het inderdaad nooit weten… :)

    Like

  3. Misschien enige moed: een opleiding doen kan altijd nog :) Mijn tante is op haar 40ste nog SPH gaan studeren en is nu in dat werkveld aan de slag.
    Ik zou ook graag een eigen auto willen, maar dat blijkt helaas met verzekering en belasting ed nog best duur te zijn per maand.

    Like

  4. Vind ik altijd zo interessant gegeven als bepaalde dingen anders gelopen zouden zijn hoeveel anders je leven dan nu eruit zou kunnen zien en je je daarop weer kan afvragen of je wel spijt moet hebben dat je iets niet of wel gedaan hebt omdat er dan andere dingen op je pad zouden komen die mss minder mooi uit zouden pakken als dat het nu gedaan heeft… snap je m nog? (Ik ben even op dreef daar over na te denken :p).

    Like

  5. Tsja, maar misschien als je die dingen overdoet/anders doet dat je niet op het punt bent waar je nu bent. Tenminste, zo zie ik het altijd. Keuzes die je maakt, slechte of goede brengen je toch op een punt waar je nu bent beland.

    Like

  6. Ik denk ook dat spijt hebben niet nuttig is, je kan het toch niet terug draaien en je leert ervan. Maar net als jij had ik beter kunnen door leren zodat ik nu een diploma op zak had en niet voor dit walgelijke bedrijf hoefde te werken.. aan de andere kant, ook ik heb mijn vriend op het werk ontmoet :) dat was anders nooit gebeurd :) Leuke post!

    Like

Praat gezellig mee!

