Gelezen: Stuk -Judith Visser

Koop dit boek op bol.com!

Op de achterkant:
Elizabeth zit in 4b van het Mercatuscollege in Rotterdam. Ze wordt door een aantal klasgenoten op een gruwelijke maar vrijwel onzichtbare manier gepest. Haar ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden en haar moeder heeft zich op haar werk gestort om het verdriet te verdringen. Elizabeth raakt steeds meer geisoleerd. Het enige positieve van haar klas is de aanwezigheid van Alec. Alec is een rustige, knappe jongen, die ouder en wijzer is dan de andere jongens. Hij heeft verkering met Riley, een uitzonderlijk mooi, blond en ook nog lief meisje.

Elizabeth stelt zich voor hoe het leven eruit zou zien als ze Riley was. En dan neemt ze een fatale beslissing…

Mijn mening:
Ik vond het een aangrijpend boek, die laat zien wat de gevolgen kunnen zijn van pesten. In het eerste deel had ik dan ook heel veel medelijden met Elizabeth, en vond ik sommige pesterijen té ver gaan om voor echt door te gaan. Misschien dat het wel op zulke voet gebeurd, maar ik zou denken dat iemand daar dan al lang wat had aan gedaan.

In het 2e deel van het boek verandert alles. De medelijden is weg en maakt plaats voor een verschrikkelijk meisje dat volgens mij niet helemaal goed is. Ik vond het fascinerend om te lezen hoe Elizabeth veranderde in een verleggen meisje naar wat ze wilde worden. Hoe erg moet je gepest zijn geweest om zo te worden. Ik had een stuk meer moeite om medelijden met haar te hebben.

Nadat het boek uit was had ik zelf zoiets van huh? Is het nu al uit? Het eindigt alsof het nog niet af is geschreven, alsof de schrijfster nog niet helemaal klaar was, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit verder afloopt.

Eigenlijk is mijn conclusie dat het een apart boek is, zeker thriller waardig, alleen als thriller fan, had het thriller gedeelte eerder mogen komen, en wat dieper uitgewerkt. Dus niet voor de hardcore thriller liefhebbers eigenlijk.

Ebook: €5,99 || Papieren boek: €10,00

PS: Ik moet vandaag om 15.20 bij de kaakchirurg zijn, jottem!

XOXO

4 thoughts on “Gelezen: Stuk -Judith Visser

  1. jottem… whahahaha word dat woord nog gebruikt? ;) Ik ben niet zo van thrillers dus dit is geen boek voor mij denk ik maar het klinkt wel boeiend.. misschien toch wel als ik alle andere gelezen heb. Succes bij de kaakchirurg!

    Like

    1. Ik ben de enige die het nog gebruikt denk ik :P vooral als ik me ergens op verheug… Not hahahaha. Jaa het is zeker een boeiend boek, maar het thriller gedeelte vind ik wel meevallen, dus je kan het gerust lezen. Het is uhm thriller light ofzo hahahahaha. Laat me weten wat je eevan vond!

      Like

Praat gezellig mee!

