Nostalgisch

2015-01-20 13.31.31Om 13.00 was ik op plaats van mijn bestemming, namelijk bij mijn moeder thuis. We gingen gisteren namelijk mijn ‘oude’ (school) spullen uitzoeken. Eerst eventjes bijkletsen en daarna naar beneden. Ondanks dat ik eerst tegen mijn moeder zei dat ze al mijn oude school troep weg mocht gooien, wat heb ik er nog aan? ben ik blij dat ze dit niet heeft gedaan!

Ik vond een paar hele leuke juweeltjes, zoals mijn intakegesprekken en aanname van de Meergronden, de redenen waarom ik naar ‘de Watertuin’ en ‘het Veer’ moest en waarom ik niet op mijn ‘normale basisschool mocht blijven toen.

Ik vond ook een soort eigen evaluatie, waarin er allemaal vragen stonden waar ik antwoord op moest schrijven. Hele normale vragen, maar sommige met heerlijk gevatte en droge antwoorden, gemaakt in 2006:

Op welke school denk je dat je volgend jaar zit?
Praktijkonderwijs Almere
Waarom denk je dit?
Omdat de naam van de school verandert :P
Waar denk jij dat jij over 10 jaar woont?
Ik denk dat ik dan alleen woon, met heel veel vrienden, maar zonder vriendje, want die heb ik nog niet :(
Heb jij later kinderen?
Nee
Waarom wel of niet?
Ik heb geen vriendje weet je nog!

Vooral om het laatste antwoord kwamen de tranen vanuit mijn ogen van het lachen! Hoewel ik niet meer weet dat ik dit ooit heb gemaakt, vond ik dit echt hilarisch om terug te lezen, voornamelijk omdat ik zo simpel dacht. Ik dacht namelijk dat ik nog steeds op dezelfde school zou zitten in het volgende schooljaar, maar deze kreeg een andere naam, dus vandaar de eerste 2 antwoorden. Echter is dit nooit zo geweest, ik mocht mijn laatste 2 jaar goddank op de Meergronden afmaken en ben met een echt diploma van school af ging. En waarom ik over 10 jaar nog geen vriendje zou hebben? Geen idee, waarschijnlijk dacht ik dat ik jongens op dat moment nooit van mijn leven leuk zou vinden en zag ik mezelf niet samen met ‘een stomme jongen’ ofzo. Nu is het 9 jaar later en kan ik volgend jaar (hopelijk) tegen het kind in mij zeggen dat jongens niet zo erg zijn als je zou denken :)

De andere schatten? De schoentjes hierboven zijn mijn aller eerste schoentjes van toen ik net kon lopen. Zijn ze niet super schattig! Ook had mijn moeder mijn eerste snowboots nog, want liet het nou net zo zijn, dat ik nét kon lopen toen we nog echt sneeuw zouden krijgen. Hoe leuk! (sneeuw, wat is dat ook al weer? Wit spul dacht ik..)

2015-01-20 13.31.00

XOXO

7 thoughts on “Nostalgisch

    1. Hi hi, en we zijn er nog niet ;-) Binnenkort zodra het kan dan gaan we verder uitpakken en weer inpakken, ben nog erg benieuwd wat er alsnog de deur uit kan, we schieten wel op, het plan vordert! <3

      Like

Praat gezellig mee!

