Toetsen herkansen

.

Weheartit

Ik staar eerst lusteloos naar het scherm, maar het lukt me niet. Ik kan niet de hele dag naar het beeldscherm gaan staren. Uitprinten dan? En dan alle belangrijke aspecten markeren. Ja, dat is een goed plan! Oh nee, ik weet wat beters!

En dus ben ik naar de Action geweest om zo’n ouderwets schrift te kopen. Toen ik eenmaal thuis was ben ik meteen aan het werk gegaan. 2 herkansingen, Economie en basis Event. Vooral van die evenementen toets baal ik, als ik het nou éven had doorgenomen had ik de toets makkelijk kunnen halen.

Maar goed, dat is dus eenmaal niet zo gelopen, ik had moeten leren, en dat heb ik niet gedaan. En dus 2 toetsen verkloot. Ik heb morgen herkansingen voor beide toetsen en ben goed bezig geweest, al zeg ik het zelf.

Ik ben ouderwets samenvattingen gaan schrijven – er waren klasgenootjes die zelf een samenvatting hadden uitgetypt, en heb hun gevraagd deze naar mij toe te sturen. Dat hebben zij gedaan en naar aanleiding daarvan heb ik een eigen samenvatting geschreven. Gewoon lekker ouderwets, want van zelf schrijven leer ik meer dan uittypen. Misschien een beetje raar in deze technische tijd, maar toch ben ik van mening dat het sneller (bij mij in elk geval) binnen komt dan dat ik het van een schermpje af ga staren, dan kan ik mij niet concentreren (iets met te veel afleiding).

Vriendlief heeft mij gisteravond overhoord en ik ken de toets Economie beter dan die van evenementen. Eigenlijk ook niet zo gek, want voor Economie schijt ik 7 kleuren (iets met dyscalculie en het er niet in kunnen krijgen). Maar deze ken ik dus redelijk goed. Die van evenementen is gewoon een paar keer goed doorlezen en dan logisch na kunnen denken over de vragen (hoop ik). Maar vandaag heb ik ook nog de hele dag om te leren, en dat ga ik ook zeker doen!

(of niet, want vandaag ga ik mijn moeder helpen met de schuur uitruimen, misschien wil ze mij wel helpen, door mij nogmaals te overhoren, waarna vanavond Vriendlief mij ook nog eens gaat overhoren.)

XOXO

11 thoughts on “Toetsen herkansen

  1. Natuurlijk wil ik dat! Vind ik eigenlijk meer belangrijk dan de box uitruimen, maar we kunnen het vast combineren, ontspanning, is ook belangrijjk tussendoor, we gaan er een gezellige dag van maken samen.

    Like

  2. Oh balen dat je 2 toetsen moet over doen! Succes nog met leren vandaag! Kan me trouwens heel goed indenken dat opschrijven helpt, dat werkte voor mij ook altijd.. wel lamme hand daarna maar ja.. je kan ni alles hebben ;)

    Like

Praat gezellig mee!

