Leren, hoe doe je dat?!

Ik zit midden in een toetsenweek, en vandaag heb ik 2 toetsen; Economie & CKV. Economie vind ik wel interessant, maar CKV moet ik áltijd herkansen. Niet omdat ik niet leer, maar omdat het gewoon een heel saai vak is. Aangezien ik dus in de leer en periode afsluit modus ben, vandaag wat tips om dingen goed op te kunnen nemen!

  • Als je een banaan eet tijdens het leren neem je meer op.
  • Eet kauwgum tijdens het leren, omdat je constant kauwt, nemen je hersenen meer op, aangezien ze toch al bezig zijn.
  • Deze gekregen van Broerlief; Spreek je leerstof in als een mp3. Als je gaat slapen zet je het aan en zet hem op repeat, zo luisteren je hersenen de hele nacht naar hetzelfde en ken je de stof in no time! (Je hersenen schijnen meer op te kunnen nemen als je slaapt)
  • Een opgeruimde kamer = een opgeruimd hoofd (niet dat ik een opgeruimde kamer heb, maar opgeruimd of niet, ik heb de concentratie van een vis..)
  • Maak een to do lijst en streep het af, zo lijkt het alsof je meer doet.
  • Voor samenvattingen over meerdere lessen, maak ze gelijk als je thuis bent en niét de dag voor je de toets hebt (hoi)
  • Zet een lekker muziekje op, dan leer je toch in een fijne sfeer

Ik ben niet goed in stampen en maak dus áltijd samenvattingen. Alleen mijn probleem is, is dat ik altijd te laat begin met samenvattingen en dan ‘studieontwijkend gedrag’ ga vertonen (nee, dat is geen vak) (mijn oma dacht dat dit een vak was)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Ik heb er zeker wel wat aan, ik hou me er alleen nooit aan! Deze week zullen wel meer studie gerichte blogjes online komen, even de toets en opdrachten stress van mij afschrijven :)

XOXO

6 thoughts on “Leren, hoe doe je dat?!

    1. Ja dat is een hele fijne methode inderdaad! Ik schrijf tot ik erbij neerval en dan weet ik het ook wel uit mijn hoofd, alleen begin ik altijd te laat met schrijven hahaha

      Like

Praat gezellig mee!

