Gelezen: ‘Zomernacht’

Koop dit boek op Bol.com!

Op de achterkant
Lexi en Mia worden hartsvriendinnen vanaf de dag dat ze elkaar op de middelbare school tegenkomen. Lexi woont bij haar tante op een woonwagenpark. Mia komt uit een stabiel, rijk gezin. Lexi valt als een blok voor Mias populaire tweelingbroer Zach. Ze had nooit verwacht dat hij haar ook leuk zou vinden. De drie jonge mensen worden onafscheidelijk. Op de terugweg van hun eindexamenfeest gaat het mis. Ze krijgen een auto-ongeluk. Lexi neemt onder grote sociale druk alle schuld op zich en belandt in de gevangenis. Daar bevalt ze van een dochtertje, Grace, dat ze moet afstaan. Jaren later keert Lexi, ouder en wijzer, terug in de maatschappij. Ze gaat onmiddellijk op zoek naar Grace.

Mijn mening

Kinderen in het systeem waren retourneerbaar, als statiegeldflessen en schoenen die je tenen afknelden.

Dit is een quote uit het boek. Ik vind het echt een hele mooie, vandaar dat ik hem met jullie deel. Dit boek gaat over liefde, over vriendschap, over je ergens thuis voelen, maar ook bang zijn om afgewezen te worden. Er zit een les in voor jongeren, om op te passen met alcohol. Het gaat over de verantwoordelijkheidsgevoel van een meisje dat iets vreselijks heeft meegemaakt in haar toch al moeilijke leven.

Kortom, een prachtig boek, ik kan er gewoon niet meer over zeggen. Ik had moeite met het 1e deel, ik vond het soms te langdradig, maar aan de andere kant is dit ook zeer nodig, in deel 2 ging ik als een speer en had ik het boek zó uit. Van welk genre je ook houd, of dit nou thriller is, roman, chick lit of oorlog. Het maakt niet uit als dit boek niet in jou genre zit (roman), je móet hem gewoon lezen. Dit is echt een boek die je altijd bij zal blijven. Ik denk er soms nog steeds over na, terwijl ik hem toch al een aantal dagen uit heb.

Ebook: €4,99 || Papieren boek: €24,95

XOXO

4 thoughts on “Gelezen: ‘Zomernacht’

Praat gezellig mee!

