Shopaholic! serie

Love

Bron

De meeste meiden kennen hem wel, de Shopaholic! serie. Ik heb hem in 1 maand in 1 ruk uitgelezen en dacht in plaats van per boek, ik de hele serie in 1x zou gaan recenseren. 

Waar gaat de serie over
Deze serie is geschreven door Sophie Kinsella en de lezer volgt Rebecca Bloomwood. (Becky) Je leest over haar ‘avonturen’ en haar haat/liefde verhouding met haar creditcards. Je volgt haar elke keer weer als ze zich in een situatie weet te proppen waar ze moeilijk uit kan komen, maar dat haar (meestal) wel goed lukt. Ze is oppervlakkig, en dat weet ze, ze houdt van shoppen (alsof dat nog niet duidelijk is) en ze heeft constante zorgen over geld. Ook niet geheel onlogisch natuurlijk!

Mijn mening
Ik vond het echt werkelijk hilarisch! De situaties waar Becky in verzeild raakt hebben me meerdere keren hard aan het lachen gemaakt. Ze maakt natuurlijk niet alleen leuke dingen mee, en ik heb dan ook wel eens met haar mee geleefd. Aangezien ik in 1 keer de hele serie heb gelezen, kwam het op een gegeven moment wel een beetje mijn keel uit, maar ik moest gewoon verder lezen omdat ik wilde weten hoe het verder ging. Wel heb ik 1 boek gemist, ik ben Shopalicious vergeten, maar er wordt ook redelijk wat teruggeblikt naar vorige boeken uit de serie, niet heel lang overigens, wat het niet storend, maar juist fijn maakte. Ik vind dit een boek dat je moet lezen als je van chicklits houdt die oppervlakkig en toch wel wat diepgang hebben, maar ik zou ze niet in een ruk achter elkaar lezen – wat ik dus wel heb gedaan.

XOXO

4 thoughts on “Shopaholic! serie

Praat gezellig mee!

