Goede voornemens.

Ik hou eigenlijk niet van goede voornemens, het is altijd alsof je jezelf iets moet opleggen wat je toch niet gaat volhouden (tenminste dat is mijn mening). Wel maak ik ieder jaar een lijstje met serieuze, maar ook minder serieuze dingen die ik wil doen. Ik kwam ooit (in een ver ver blog verleden) op het idee om een 101 – 1001 te doen, en die kan je hier nog lezen. Dit keer wil ik dat niet doen. Ik ben het onzin gaan vinden, ik heb mezelf gewoon wat persoonlijke doelen opgelegd die ik graag nog eens zou willen/moeten doen. En ja, 1 januari is natuurlijk wel dé dag om hiermee te beginnen ;)

  1. Beginnen aan mijn rijbewijs
    Dit is al heel lang een droom van mij, mijn rijbewijs halen en vrij zijn op de weg. Dit heb ik alleen nooit gedaan omdat het bedrag me altijd afschrikt. 2015 is het jaar dat ik er zeker aan ga beginnen, en het liefste haal ik hem voor de zomer nog!
  2. IMDB 250 (opnieuw) kijken
    Films, i love them, ik weet alleen nooit welke film ik moet/wil kijken en veel ‘mannen’ films zoals bijvoorbeeld ‘the godfather’ nog nooit gezien (ik ben niet opgegroeid met een vaderfiguur, alleen vrouwen om mij heen) en lijkt het met leuk en makkelijk om als ik een film wil kijken, er eentje uit deze lijst te kijken (en hoe tof is het als ik ze straks állemaal kan afstrepen :P)
  3. Mijn mbo 4 diploma halen
    Om vervolgens mijn weg naar het HBO te vinden, ik zit in mijn examenjaar en de examens die ik tot nu toe heb gehad zijn allemaal voldoende, dus ik heb goede moed, en die hou ik er in ;)
  4. Uitvogelen hoe je een filmpje maakt en een filmpje maken voor Withancupoftea!
    Het lijkt mij echt heel leuk om een keer een filmpje te maken voor op mijn blog! Ik zou niet weten waarover, en hoe, dus vandaar dat ik dat ga uitvogelen, en hopelijk gelijk eentje maken! (tips zijn welkom)
  5. Meer foto’s maken
    Mijn moeder en nicht hebben beiden een nieuwe camera gekocht en gekregen, en ik ben jaloers! Dus ging ik eens kijken wat de camera van mijn telefoon kan, en eigenlijk kan die ook aardig veel! Dus wil ik meer foto’s maken, maar stiekem wil ik ook een hele goede camera, want dat is gewoon het einde!
  6. 30 boeken lezen!
    Afgelopen jaar (oke eigenlijk vorige week) heb ik het op het nippertje gehaald om 25 boeken te lezen, er zaten dikke pillen tussen, en ik heb ‘leespauzes’ gehad aangezien ik het erg druk had, maar toch wil ik er nog 5 bij kunnen proppen :)
  7. Stoppen met roken en gestopt blijven!
    Dit is erg lastig voor mij (ik heb dit jaar 4 stoppogingen gehad), maar ik heb het een keer 2 jaar volgehouden voor ik er weer aan begon, en dit moet ook voor de rest van mijn leven kunnen, met als voorbeeld mijn nicht en oma (oma had 30 of 40 jaar gerookt en is nu ongeveer 2 a 3 jaar gestopt)
  8. 1x per maand een lekker gezichtsmaskertje doen
    Zo lekker, maar ik vergeet het altijd!

Dit zijn mijn ‘doelen’ voor 2015, de IMDB is natuurlijk niet helemaal serieus, maar ik wil het graag doen, dus waarom niet ;). Ik hoop dat iedereen zijn vingers nog heeft, dat de kater meevalt en dat iedereen van het vuurwerk/oliebollen/appelflappen etc. heeft kunnen genieten!

XOXO

7 thoughts on “Goede voornemens.

  1. Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Echt aan voornemens doe ik ook niet, wel heb ik natuurlijk altijd een paar doelen/dingen die ik graag zou willen doen en aangezien er weer een geheel nieuw jaar op ons ligt te wachten, is het altijd mooi om te weten dat je er weer voor kunt gaan! Succes met je doelen waarvan ik hoop dat het je in ieder geval lukt om te stoppen met roken!

    Like

  2. Foto’s maken is zo leuk! Ik ben nu twee en een half jaar gestopt met roken en ik ben er nog iedere dag dankbaar voor. Ik was voordat ik definitief stopte eerst ook twee keer gestopt en weer begonnen. Of drie keer, kan ook. De laatste keer was ik er zo klaar mee! Niet dat dat het makkelijk maakte hoor. Stoppen met roken is gewoon één van de moeilijkste dingen je zult doen in je leven. Maar geloof me, als je dat hebt gedaan…. Je gaat zo trots zijn op jezelf. De eerste tien dagen vond ik goed te doen Ik was gemotiveerd. Iedere dag niet gerookt gaf een kick. Daarna zakte de motivatie wat weg. Toen ben ik mezelf gaan belonen. Na twee weken dat duurdere gezichtsmasker. Na drie weken die mascara die ik al zolang wilde. Na vier weken aan uitgebreid bezoek aan de kapper enz. Tot en met drie maanden heb ik mezelf iedere week iets gegeven. Zie het als een investering. Na die drie maanden was het voor mij klaar. Ik heb nooit meer een peuk op willen steken. Ik hoop dat het je gaat lukken. Nou, dat is dan meteen mijn wens voor jou voor 2015! :-D

    Like

  3. Leuke doelen! Meer foto’s maken en mooie foto’s maken staat al een hele tijd op mijn to-do lijst en in 2015 wil ik 50 boeken lezen.. dat is waarschijnlijk wat te hoog gegrepen maar ga het maar gewoon proberen :)

    Like

Praat gezellig mee!

