Hallo wereldreis

Afgelopen maandag ging ik gezellig een dagje naar mijn opa en oma in Amersfoort! Ik ging om kwart voor 12 de deur uit, en ik had uitgerekend dat ik dan rond half 2 wel op mijn bestemming zou zijn, helaas dacht het openbaar vervoer daar anders over!

2014-12-22 13.34.42
Na een treinreis die niet klopte en een half uur voor ik in mijn bus kon stappen

Afgelopen weekend had ik mijn oma een appje gestuurd (ja, ze appt! hip he ;)), om te vragen of zij mij zou kunnen helpen met het begrijpen van de Nederlandse grammatica. (zinnen ontleden yay) Dat kon zij, en ze was maandag al beschikbaar! Alleen.. Ze kon mij dit keer niet van station Amersfoort afhalen want opa had de auto mee. (normaal halen zij mij op bij het station) Geen punt, ik pak de bus wel.

Het begon op het station van Almere al, de treinen naar Hilversum, waar ik normaal moet overstappen vielen uit waardoor ik de trein richting Den Haag moest pakken om vervolgens in Duivendrecht over te stappen. Die trein had natuurlijk vertraging, maar gelukkig kon ik mijn aansluiting nog makkelijk redden.

Toen ik eindelijk op Amersfoort station stond een uur later, hoefde ik alleen nog met de bus naar de straat, waar ik zo naar hun huis toe kon lopen. Maargoed, ik had de bus dus op een haartje gemist. Gelukkig is er een Starbucks waar ik als troost een Gingerbread latte bestelde (OHMY goddelijk!).

Na een half uur wachten kwam de bus dan eindelijk aan, hij was net de tweede halte voorbij toen we een lichte ‘tok’ hoorde. Er was een vrouw op de fiets aan het bellen die tegen de achterkant van de bus was aangereden. Natuurlijk verschrikkelijk en ik hoop dat het allemaal goedkomt met de mevrouw, maar het was inmiddels al kwart over 2, al 3 kwartier later dan ik aan zou komen, en ik had al niet zo’n hele fijne treinreis gehad. Gelukkig was de mevrouw in kwestie niet heel ernstig verwond, afgezien van een grote snee en een shock was er verder (gelukkig) niks ernstigs. De buschauffeur moest wel wachten op de ambulance en de politie en dat kon nog wel even duren. Ik mijn oma bellen om te zeggen dat ik in de bus zat, maar dat die een ongeluk had gehad en ik niet wist waar ik was. Zei ze kijk even om je heen, wat zie je, opa is nu net thuis en komt je ophalen!

Een half uur later (opa dacht dat ik ergens anders stond) kwam mijn opa mij alsnog ophalen, en kwam ik uiteindelijk om kwart voor 3 aan bij mijn opa en oma. Dus ik heb over een reis dat normaal anderhalf uur duurt, maar liefst 3(!) uur gedaan.

De rest van de middag/avond heb ik gezellig met mijn opa en oma doorgebracht, en mijn oma was heel lief door mij terug naar huis te rijden yay!

11 thoughts on “Hallo wereldreis

  1. Precies de reden dat ik dus heel weinig tot niet met het openbaar vervoer reis, altijd die vertraging, treinen/bussen die uitvallen waardoor je weer ergens op een verlaten station hangt. Nee, dan maar gewoon met de auto!
    Wel lief van je oma om je weer naar huis te brengen!

    Like

  2. Tjee, je hebt idd een wereld reis gehad. Ik ken dat soort dagen met openbaar vervoer van “vroeger”, dat het bij 1 vertraging niet genoeg is ofzo. Wat lief dat je oma je thuis heeft gebracht!

    Like

  3. Woww jeetje dat is een stuk langer! Wel tof dat je oma appt, moet ik mijn oma ook nog leren. En hopelijk gaat het goed met de mevrouw, wel heel lief dat je opa je op kwam halen en je oma je weer terug heeft gebracht! Zo raar hoe een reis ineens anders kan lopen..

    Like

    1. Ja inderdaad, liep heel raar! Mijn opa heeft heel lang voor een of ander kassa geval gewerkt, en is heel technisch, hij heeft zelfs een eigen site draaien, en heeft het mijn oma geleerd, let wel – het duurt ongeveer 2 weken voor je antwoord krijgt, en als je met haar in gesprek bent, duurt het een half uur voor ze antwoord met ‘oke’, maar toch vind ik haar hip :)

      Like

Praat gezellig mee!

