2; waar zie je jezelf over 5 jaar?

Het leek mij leuk, aangezien ik nu al een paar weken blog, om jullie mij wat beter te leren kennen. Ik ben een persoonlijke blogger, dus is het des te leuker om ‘het meisje achter de schermen’ beter te leren kennen. Dacht ik. Dit ga ik doen door elke week een vraag te beantwoorden voor de komende 30 weken. Ik hoop dat het net zo leuk is om te lezen als dat het schrijven is!

Tja, hoe zie ik mezelf over vijf jaar? Aangezien ik hierna nog een hbo studie wil doen die vier jaar duurt, ben ik net een jaar afgestudeerd en opzoek naar een baan (of al bij een hele leuke werkgever).

Ik ben nog steeds samen en gelukkig met vriendlief, hopelijk al getrouwd, misschien nog verloofd en wie weet met een kind of twee. Of onderweg, dat kan ook.

Ik ben niet echt iemand die droomt over de verre toekomst. Eerder over de nabije. Zo zie ik ons over vijf jaar al lekker op onszelf wonen in een mooi huis, wil ik een leuke groep vrienden om mij heen hebben en vind ik het leuk als onze deur platgelopen wordt omdat mensen het leuk vinden om bij ons te zijn. Over vijf jaar heb ik ook meer geduld en kan ik de heerlijkste dingen koken en hebben we meer geld om leuke dingen te doen. Ik vind geld niet belangrijk, maar ik vind het wel belangrijk om de dingen te kunnen doen die ik leuk vind, en daar is meestal wel geld voor nodig. Als arme student heb ik dat nu niet, maar straks hopelijk wel.

Ik wil ook lekkere dingen kunnen bakken, wat ik nu eigenlijk nooit doe omdat wij een keuken hebben die open is, en direct grenst aan de woonkamer, waar mijn schoonouders altijd zitten en het vervelend vinden, al dat geluid. Iets wat ik als ik op mezelf woon zeker weer ga oppakken.

Ook zou ik het heel fijn vinden als mijn moeder en schoonouders zich zouden verzoenen, maar dat komt denk ik niet meer goed (helaas!).

Voor de rest geniet ik van ons leven samen, heb ik de nare dingen uit mijn jeugd verwerkt en ben ik zeker van mezelf en in wat ik wil

En ik kan dan ruzie maken (want dat kan ik nu niet)

XOXO

6 thoughts on “2; waar zie je jezelf over 5 jaar?

  1. Jammer joh dat je moeder en schoonouders niet met elkaar overweg kunnen. Ik begrijp uit je verhaal dat je nu dus bij je schoonouders woont? Mijn schoonvader woont naast ons, apart huis maar we kunnen beneden wel zo naar elkaar toe (beide woningen zijn boven de winkel) maar ik zou het ook wel leuk vinden om gewoon samen met vriendlief ergens in eem vrijstaande woning te wonen waarbij het woongedeelte gewoon beneden is, we een tuin hebben, meer licht en gewoon lekker helemaal op onszelf zijn…

    Like

Praat gezellig mee!

