The music Tag

Vandaag heb ik een muziek tag in de aanbieding! Waarvoor ik vorige week ben getagged door Sammie! Bedankt, ik ga mijn best doen, ik haat je (zoveel keus, zo weinig vragen!)(dat meen ik niet hoor!)(vriendjes?) Oke, genoeg gekletst, hup hup aan het werk!

1) Wat is je favoriete artiest/band van dit moment?
Oh hemel, begint het al hiermee. Ik moet wat verklappen… Ik doe niet aan favoriete artiesten of bands, maar wel aan favoriete liedjes, mag dat ook? (zelfs dat is moeilijk)

Het is bijna kerst! Het is december, en dan zijn mijn favoriete altijd een beetje beinvloed! Mijn all time favorite kerst song is ‘ Shake it up ‘ van train! Heerlijk nummer met een echte boodschap! Mijn favo nummer van het moment!

2) Welke artiest/band zal je altijd goed blijven vinden?
pfoeh, Als je me dit 10 jaar geleden had gevraagd was mijn antwoord Britney Spears, maar de laatste jaren vind ik haar muziek niet meer zo leuk. Er zijn wel een paar artiesten van wie ik de muziek bijna altijd goed vind, en dat is een hele lange lijst waar onder andere Katy Perry, Guus Meeuwis, Marco Borsato, David Guetta, maar ook train en Ed Sheeran niet uit kunnen ontbreken. Als ik een nummer goed vind blijft ie voor mij goed, no matter the artist!

3) Wat is voor jou het beste nummer wat ooit gemaakt is?
Poeh, kan het nog moeilijker!? Het beste nummer ever vind ik heel lastig, maar er is een liedje die voor mij in de perfecte tijd uitkwam, namelijk toen ik last had van een lichte depressie, en dat is Firework van Katy

Als we het dan toch over depressies hebben, wil ik ook mijn all time favorite power nummer met jullie delen, en dat is toch Titanium, als je naar de tekst luisterd snap je waarom

En dan nog een lied waar ik als Nederlander heel trots op ben!

(kan ik ook nog mee rappen :$)

Ik heb wat met nummers met betekenis, maar deze vind ik ook prachtig:

En ook dit nummer, ik raad je echt aan luister naar de tekst, ik weet niet of alles waar is natuurlijk, maar ik kon mij in het meeste ook wel vinden (mijn verjaardag komt erin voor!!) (wel heel jammer van Pim Fortuyn)

 

4) Wat is het meest beschamende nummer dat je in je afspeellijsten hebt staan?
Ik ben niet zo van de rap, behalve Eminem heb ik het er niet zo op, en dan al helemaal niet op Nederlandse, maar er zijn toch een paar beschamende Nederlandse rappers met wie ik schaamteloos het hele nummer mee kan rappen (beloof je niet te lachen?)

Hier schaam ik me het meeste voor, vooral omdat ik de hele rap nog steeds uit mijn hoofd ken :P

5) Wat is de top 5 van meest gespeelde nummers in je afspeellijsten?
Ik luister het meeste op mijn telefoon – tijdens het hardlopen of huiswerk maken en daardoor staan er soms ietwat beschamende nummers…
1. Rihanna – nobody’ s Buisness (Heerlijk ren tempo nummer
2. Katy Perry – Dark Horse (Ook een van mijn favo nummers
3. Jason Derulo – Trumpets (heerlijk mee brul nummer (moet ik onthouden!))
4. Aivicii – Wake me up (heeeeerlijk ren nummer
5. Pitbull – Timber (oke, goede rapper, heerlijk nummer!)

 

6) Wat vind je het beste album ooit gemaakt?
Uhm. Ik draai al jaren geen cd’ s meer, maar als ik dan een cd moet kiezen is het wel een jaarlijkse uitgave, namelijk DE grandmix van Ben Liebrand! Echt een tip, een toffe mix van de grootste hits!

7) Wat vind je de beste cd cover ooit gemaakt?
uhm. Zie vraag 6, ik let er eigenlijk nooit op..

8) Wat vind je het mooiste nummer voor een soundtrack dat ooit gemaakt is?
Uhm. Ik vind de tracks van Harry Potter altijd heel mooi, ‘ hoe heet die componist ookalweer’ ‘GOOGLE!’ John Williams. Hij is een genie (bedankt wikipedia!)

9) Wat is het eerste concert waar je ooit heen ging?
Mijn eerste (en enige concert) ever was naar Venice in P3!! En ik was toen helemaal fan vna Charmed en ik was dus eigenlijk helemaal in de ban van de club zelf

Dit is echt een prachtig nummer!!

10) Wat is het beste concert waar je ooit geweest bent?
Dus.. Tja aangezien Venice het enige concert waar ik ben geweest…

11) Wat vind je de mooiste quote uit een nummer?
‘ Shoot me down, but i’ ll get up’ uit Titanium geeft mij heel vaak zelfvertrouwen, dipje? Dan zet ik dit lied heel hard aan (op repeat)

 

12) Bespeel je muziekinstrumenten?
Nee, ik heb ooit op een popkoor gezeten, en daar een solo gehad waarbij je gewoon heel hard hoort dat de zenuwen in mijn stem zitten


Mijn eerste optreden, ik snap niet dat ze me daae heeft neergezet (iets met zenuwen en timing) ik ben die met het roze mutsje

Hier ben ik het 2e meisje dat zingt en waren de zenuwen best te doen, maar timing had ik zeker nog niet! (nu ben ik niet zo zenuwachtig als ik moet zingen)(maar ik ben dan ook zo slim om het voor mezelf te houden!)

13) Heb jij een speciaal liedje met bepaalde mensen
Nee..

14) Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?
Niet heel veel, ik sta meer open voor meer muziek smaken, en vind sneller iets leuk zonder te oordelen. Vroeger was ie wat meer op beats, maar nu zijn de teksten ook wel belangrijk geworden merk ik.

Een hele tag zo, ik hoop echt dat er geen nare reacties komen op de video’ s van mezelf, ik weet dat het niet helemaal zuiver klonk, maar dit was in 2009, en nogmaals mijn aller eerste optreden (voor publiek, niet onder de douche) en als ik daar aan terug denk, denk ik terug aan de zenuwen! Eigenlijk vind ik het al heel wat dat ik het met jullie durf te delen ;)

Als je wil, mag je hem over nemen, maar dat hoeft natuurlijk niet!
XOXO

6 thoughts on “The music Tag

  1. “ik haat je” whahahahahaha Shake up christmas is idd een leuk nummer! Lange frans en baas B hebben inderdaad wat mooie nummers gemaakt, grappig dat onze muziek smaak best wel matches heeft! Leuk ook dat je die filmpjes van jezelf hebt gedeeld! Heel erg leuk om te zien! :)

    oh… vriendjes :)

    Like

  2. Deze tag ik ook niet voorbij zien komen! Leuk! Vooral die filmpjes… zo moet er van mij ook nog ergens een filmpje zijn toen ik in de 6e klas van de lagere school een solo had… vals! Echt niet te zuinig!

    Like

Praat gezellig mee!

