Afleiding

Ik wil heel graag stoppen met roken. Dit blijkt voor mij heel erg moeilijk te zijn. Ik vind het vies, ik stink na het roken (wat ik zelf ook echt ruik) en het is duur. De meeste mensen zeggen dat het een eitje is, en dat ze er geen tot weinig problemen mee hebben. Dit blijkt voor mij anders.

DSC_0363

Aangezien niet alleen ik, maar ook mijn vriend en schoonmoeder thuis roken, en mijn schoonvader sigaren rookt, vind ik het vooral thuis heel lastig om niet te roken. Overal waar ik ben kan ik de nicotinelucht inhaleren, of ik zelf nu wel of niet rook. Op school en op mijn werk heb ik veel minder moeite met niet roken, dus daar rook ik helemaal niet meer. Ik blijf simpelweg gewoon binnen, en vermijd het rokers gedeelte in de kantine.

Aangezien ik het thuis heel lastig vind, rook ik thuis nog wel , maar vele malen minder. Het is natuurlijk de bedoeling dat ik helemaal ga stoppen, maar omdat ik bij álles een sigaretje opstak, heb ik afleiding nodig. Dit heb ik kunnen vinden in het inkleuren van kleurplaten. Dit heb ik als kind gedaan, maar nog niet als volwassene! En dus is het iets waar ik geen sigaret bij opsteek.

Waar ik dat ook niet bij doe, is bij haken. Vind ik ook heel leuk om te doen, ik ben er alleen (nog) niet zo goed in. Ik vind meer dan een recht lapje haken heel erg lastig, maar ik ga binnenkort eens wol inslaan om een deken te gaan maken, lekker warm voor de winter!

Dit is dus eigenlijk ook gelijk mijn tip voor mensen die willen stoppen met roken, maar die het net zoals ik het heel moeilijk hebben met stoppen. Ik wil geen nicotine vervangers gebruiken, ik weet dat ik het kan! Ik heb alleen een beetje hulp van afleiding nodig, om zo uiteindelijk hélemaal te stoppen!

DSC_0371
Action €1.99

DSC_0374DSC_0377Heb jij vroeger gerookt? En zo ja, hoe is het gelukt om te stoppen?

XOXO

9 thoughts on “Afleiding

  1. Heel veel succes met het stoppen, ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Wat voor mij vooral heel erg moeilijk was, was het doorbreken van ‘patronen’. Bijvoorbeeld een sigaret na het eten, of bij de koffie. Ik ben 5 mei 2014 gestopt met roken en het bevalt me ZO goed (ook je probleem dat iedereen om je heen rookt herken ik, mijn vriend rookte ook). Heel veel succes, je kan het! <3

    Like

  2. Ik heb nog nooit gerookt.. maar wat goed dat je probeert te stoppen en beter dat je nu al minder rookt toch zal maar denken! afleiding lijkt me ook de beste oplossing..
    mijn vader is ook erg verslaafd en heeft ook al eens geprobeerd te stoppen maar dit lukte hem ook niet..
    Ik weet niet of jullie ook in huis roken?? maar anders is het misschien een idee dat er alleen buiten gerookt mag worden zo ruik je het binnen niet zo en heb je minder behoefde om te roken… Het is maar een ideeetje!
    Liefs Nathalie

    Like

Praat gezellig mee!

