Internet ‘abc’

Laatst was ik een beetje aan het rond surfen op internet om te kijken of ik leuke onderwerpen voor op mijn blog tegen zou komen om te behandelen, en wat kwam ik tegen, de internet ABC tag! Hoe leuk :). Nu zit ik niet zo heel veel op internet, maar ik ben benieuwd wat eruit gaat komen!

De bedoeling is dat je een ander tabblad opent, en hierin de beginletter intypt, welke site dan opkomt, dat is de site die je hier neerzet! Ik zal gelijk alles linken, en uitleggen waarom deze in mijn internetbalk vast staat :)

A – Ah.nlhier kom ik dagelijks, om de bonus te checken, kijken of ik iets kan gebruiken, en ook is dit eigenlijk mijn favoriete receptenboek. De Albert Heijn is het dichtste bij, en dus doe ik hier eigenlijk al mijn boodschappen; maar wel zoveel mogelijk aanbiedingen!

B – Staat natuurlijk voor Bloglovin’, dit is mijn dagelijkse ronde als ik mijn huiswerk heb gedaan, lekker blogjes lezen. Ook heb ik heel veel blogs door deze site ontdekt. Wel met een gedeelde eerste plaats, want ik kom namelijk ook regelmatig op bol.com, om de prijzen te checken, of gewoon om heerlijk bij al die boeken die ik nog wil lezen weg te kwijnen…

C – CBRVriendlief is bezig met zijn rijbewijs halen, maar hij heeft lange tijd geen computer gehad, en dus heeft hij mijn laptopje gebruikt om te oefenen voor zijn theorie examen! Nu gebruik ik hem ook, want het is de bedoeling dat ik begin januari voor mijn theorie ga, en dat ik eind januari/begin februari ga beginnen met lessen! Yay!

D –  De Meester. Ik heb hier stage gelopen, en tijdens mijn stage stond deze site natuurlijk áltijd open op mijn laptop. Ik heb heel veel dingen gedaan voor de site tijdens mijn stage namelijk! Nog steeds kijk ik regelmatig of er toevallig niet wat leuks op het programma komt! (Leuke fact, ik doe daar nu vrijwilligerswerk!)

E – NVT (serieus geen links !?)

F – Facebook! Ik post eigenlijk bijna geen berichten (meer) maar elke dag ben ik er wel te vinden om te kijken hoe het met mijn (internet) vrienden gaat! Leuk tijdverdrijf :)

G – GoodreadsHier hou ik bij welk boek ik heb gelezen en nog wil lezen. Door deze site ben ik al heel veel titels rijker geworden (voor op mijn tbr lijstje) en weet ik ook precies wat ik wanneer heb gelezen (tenminste, ik wil het ook nog wel eens vergeten bij te houden)(foei!)

H – Hotmail Als ik op mijn laptop bezig ben, staat mijn mail ook áltijd aan! Sinds ik weer op school zit, is mijn mail heel belangrijk, heilig zelfs. Als ik 2 dagen niet kan checken, dan heb ik al last van een (bijna) hartaanval. (mijn school mailt veel) (mijn werk mailt ook veel)

I – Iliveformydreams Ik moet eerlijk bekennen dat ik voordat ik begon met bloggen ik het heb (her)ontdekt door Sas! Ik begon al een paar maanden eerder met lezen voor ik de stap durfde te maken om zelf ook (weer) aan de slag te gaan. Dus bij deze Sas, jij was mijn inspiratie ! :)

J – NVT (ook al link loos, beetje jammer dit Lies!)

K – KrabbelpootVoor de mensen die nu denken, hee… die naam ken ik..? Jaa dit was mijn vorige blog, waarvan ik (heel blond) het wachtwoord kwijt van ben! En voordat ik weer begon met bloggen, heb ik mijn oude posts gelezen, daardoor ben ik het ook wel heel erg gaan missen!

L – Bnn Ledensite Ik ben lid geworden van de BNN en elke week hebben ze leuke win acties! Helaas heb ik er tot nu toe nog niks gewonnen, maar ik houd hoop ;)

M – NVT (ik ben niet echt een internet duivel geloof ik…)

N – Nu.nl Ik bekijk nu elke ochtend het ontbijtnieuws, en eigenlijk zit ik er bijna nooit meer op. Maar dit was voor mij wel altijd dé nieuwssite

O – OndernemerspleinDit was voor een huiswerk opdracht (deze laptop gebruik ik natuurlijk ook voor school) waar ik niet helemaal uit kwam. Dus inderdaad, ik heb deze site een miljoen keer bezocht in 1 week…

P – Poolmanager! Deze ga ik niet linken, want er is eigenlijk niks interessants aan, het is namelijk mijn rooster en waar ik vrij kan vragen en mijn uren kan bekijken enzo. Heel handig, maar niet bezoek waardig als je niet bij de Eemhof werkt

Q – NVT (ik ken eigenlijk ook geen sites met de ‘Q’, jij wel?)

– Roc Flevoland. Heel saai eigenlijk, maar ik kan hier mijn rooster zien, inschrijven voor Clinics (wat ik altijd vergeet) (oh damn, wanneer moest ik me ookalweer inschrijven!?) Maar je kan hier ook kijken of jou nieuwe opleiding ertussen staat!

S – Startmalmberg inlog site voor een rekenprogramma (zag ik daar een gaap!?) (nee, ik snap het)

T – T-mobile. Mijn provider, en als er ‘iets’ mis is, dan ga ik daar gelijk heen om te kijken, maar ook door de catalogus bladeren om te kijken waaraan ik mijn punten kan uitgeven vind ik heel leuk :)

U – NVT (Ik moet écht wat aan mijn surfing skills gaan doen…)

V – V&DIk ben opzoek naar een nieuw horloge, maar ivm mijn dyscalcullie heb ik er een nodig waar ik de cijfertjes kan zien. Weet je hoe moeilijk het is om er een te vinden die leuk is én cijfertjes heeft, ipv met abra cadabra!?

W –Wowhead forumWHUT! Ja, ik geef het toe, ik speel (af en toe) World of Warcraft. Nee ik ben geen nerd. Nee ik speel het geen 24/7, maar ik vind het wel echt een heel leuk spel waar ik mij af en toe helemaal in kan verliezen. Op dit moment niet (it is an exam thing), maar ik heb het in de zomer maar wat afgespeeld!

X –  XenosHoewel ik niet van online shoppen hou, hou ik wel van online foldertjes kijken en inspiratie opdoen. En laat Xenos zich daar nou uitstekend voor lenen!

Y – Youtube. Leuke filmpjes, muziek, filmtrailers, af en toe een vlog. Heerlijk vind ik het om youtube af te struinen, ik kan er uren zoet mee zijn :)

Z – Zosammie! Volgens mij kan ik mij herinneren dat wij ongeveer tegelijk zijn begonnen met bloggen, ik vind haar stijl heel leuk en origineel. Ze schrijft gewoon over wat ze voelt en doet, en op haar sokken collectie ben ik nog steeds heel jaloers!

Zo dit was dan mijn internet abc ! Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht om zoveel dingen open te hebben staan, maar eigenlijk gaan al de blogs die ik lees via Bloglovin’, en zit ik voornamelijk voor school achter de computer. Ik lees liever een boek dan dat ik nieuwe sites ontdek denk ik ;)

XOXO

7 thoughts on “Internet ‘abc’

  1. Leuk om te lezen! Was hem al een paar keer tegengekomen en heb ook wel gedacht om hem zelf in te vullen maar er zou bij mij denk ik nog meer open te staan, want naast blogs, hotmail en de nodige nieuwssites valt het wel mee met mijn internetgedrag…

    Like

  2. Wat een leuke lijst om te lezen. En wauw, wat een lieve woorden! Wat lief te horen dat je weer bent begonnen met bloggen mede door mij en me een blog inspiratie vind! <3 Een fijn compliment waar ik erg blij mee ben…. Ik link dit artikel in mijn aankomende TGIF post :)

    Like

Praat gezellig mee!

