Singin’Sunday: Nailed it! #1 NL schrijven

Singin’Sunday is geboren uit mijn liefde voor zingen, en als ik de mensen om me heen moet geloven ook nog vrij goed. In deze rubriek komen elke zondag liedjes uit de oude en de nieuwe doos, die ik geweldig vind om te luisteren, om te zingen, of welke past bij mijn afgelopen week. Soms zijn het meezingliedjes, soms zijn het lekkere dans liedjes die je lekker wegblazen. Ik zou zeggen zet je boxen op maximaal, en geniet van de muziek van deze week!

Mijn eerste officiële Nederlandse opdracht is af. En aangezien onze Nederlandse leraar heeft verteld dat wij geen ‘loze’ opdrachten krijgen, alleen opdrachten die examen gerelateerd zijn. Dus eigenlijk heb ik een soort van aangenomen dat dit een (pré) examen opdracht is. Het was erg lastig, maar jullie krijgen een preview! De opdracht was namelijk dat je een songtekst moet vertalen, op de melodie van het nummer (naar het Nederlands). Ik heb gekozen voor ‘someone like you’ van Adele, en ik moet zeggen, het was VERREKTE lastig! Maar het is gelukt! Hier is mijn tekst:

2014-11-14 18.19.04
Na ‘met een nieuwe vrouw’ moet ik heb gehoord dat je dromen hebt’ oops foutje!

En dus, zet ik er vandaag een karaoke bij, van Adele ‘someone like you’ zodat je kunt meebleren met mijn eigen vertaalde tekst (ontdek je fouten? Geef vooral feedback!)

XOXO

One thought on “Singin’Sunday: Nailed it! #1 NL schrijven

Praat gezellig mee!

