De Kaakchirurg deel #2: Hoe gaat het nu?

Afgelopen donderdag was het zover, ik moest naar de kaakchirurg. Het verhaal van de kaakchirurg zelf kun je hier lezen. Vandaag vertel ik jullie hoe het er nu mee gaat, en wat er de afgelopen dagen met mijn mond/want is gebeurd.

Vrijdag had ik nog heel veel last van mijn kaak. Praten ging moeizaam, ik heb de hele dag geleefd op appelmoes, vanille yoghurt en soep. Ik ben wel gewoon naar school geweest, omdat ik vond dat ik mij niet zo moest aanstellen. Wel heb ik goed geslapen, de pijnstillers hielpen wel redelijk. Wel ben ik eerder naar huis gegaan vanaf school, en heb ik mij afgemeld voor mijn werk uit voorzorg. En dat was maar goed ook. Zelfs een lepel naar binnen brengen was al te veel werk eigenlijk.

Zaterdag heb ik rustig aan gedaan. Ik moest ’s avonds wel naar Poppodium de meester voor mijn vrijwilligers werk, maar hoefde gelukkig niet veel te praten en ben dus gewoon gegaan. Nog steeds zwaar onder de drugs natuurlijk, en het deed ook echt nog steeds veel pijn. Ik heb gisteren en vandaag dan ook alleen nog maar water en vloeibaar gegeten. Ook tandenpoetsen durfde ik nog niet aan (heb een soort vervangende spoelmiddel mee gekregen, Perio – Aid)

Zondag Ben ik weer gewoon gaan werken, en daar heb ik nog steeds een beetje spijt van. Ik had namelijk een nare bijwerking, ik werd misselijk. Ik kon nog steeds niet vast eten, ik was een dosering van mijn drugs vergeten, waardoor ik morgenochtend alsnog mijn laatste drug moet nemen. Wel is de pijn al iets minder aanwezig. Ik durf nog steeds niet normaal te eten, maar tandenpoetsen gaat wel weer (heul voorzichtig)

Maandag nam ik mijn laatste dosering, en was ik nog steeds redelijk misselijk. Ik heb trouwens geen last gehad van gezwollen wangen. Ik heb geprobeerd om normaal te eten en dit is gelukt! Wel drink ik overdag alleen nog water. ’s avonds geprobeerd om prik te drinken en dit ging ook zonder pijn. Nog geen thee of alcohol aangedurfd. Als ik ’s avonds laat in bed bij mijn vriend op zijn borst lig, merk ik dat dit eigenlijk nog niet kan, aangezien ik nog wel pijnlijke steken krijg. Ook heb ik moeite met in slaap komen.

Dinsdag op het moment dat ik dit schrijf is het alweer dinsdag. Ik kan weer normaal eten en drinken, poets (nog steeds heel voorzichtig) gewoon mijn tanden, maar spoel mijn mond nog wel met Perio – Aid, dit moet tot de hechtingen zijn opgelost. Het doet nog steeds pijn, maar meer op de achtergrond. Echt ernstig veel pijn doet het niet meer, het is wel nog gevoelig. Ik merk dat als ik met links eet/bijt/kauw ik nog regelmatig steken krijg, en kauw dus eigenlijk nog alleen met rechts.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen. Heb jij een kies moeten laten trekken? Zo ja heb jij er meer/minder last van gehad? Nog tips om de laatste pijntjes (hopelijk) te onderdrukken?

XOXO

5 thoughts on “De Kaakchirurg deel #2: Hoe gaat het nu?

  1. Gelukkig gaat het weer de goede kant op! Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel al jaren een verwijsbriefje in huis liggen om verstandskiezen te verwijderen maar gezien verhalen van vriendinnen en collega’s en het feit dat ik er tot nu toe geen last van heb gehad, hoeft het voor mij niet zo nodig…

    Like

  2. Het gaat iig de goede kant op, dat is fijn. De eerste kies was appeltje eitje.
    De twee anderen die tegelijk moesten waren echt niet grappig. Eerste 2/3 dagen behoorlijk pijn. Ik gebruikte toen bocasan. Top spul om mee te spoelen en echt hielp, maar om een of andere reden bestaat dat spul niet meer.
    Ik heb er nu nog 1 die goed zit en hopelijk blijft dat lekker zo! :p
    Succes nog met de laatste loodjes

    Like

Praat gezellig mee!

