De Kaakchirurg

Na een bezoek aan de tandarts die redelijk rustig was gegaan, was het afgelopen donderdag dan zover. Ik moest naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten trekken.

Van de doodsangst en zenuwen kwam ik eerst op het verkeerde spoor terecht, ik moest op de andere kant zijn. Niet zo erg, ik kon ook me de bus, en dat heb ik dan ook maar gedaan. Toen ik bij het ziekenhuis was, drong het eigenlijk pas tot mij door dat ik nu echt mijn kies moest laten trekken en dat ik naalden in mijn mond zou krijgen, en dat er iemand een van mijn tanden uit mijn mond zou gaan rukken. Fijn!

Affin, ik kwam daar aan, en moest nog even wachten op mijn beste vriendin, die wat later zou komen. Toen we naar binnen gingen kwam de spanning dan eindelijk opzetten en begon ik al lichtelijk te trillen. Niet erg fijn natuurlijk.

Toen ik in de behandelkamer was, was dit erger, ik kreeg een paniek aanval. In plaats van mij rustig proberen te krijgen, deed de assistente wat ze moest doen (mij verdoven) en zei alleen dat ik op mijn ademhaling moest letten omdat ik tegen hyperventileren aan ging zitten. Uiteindelijk vielen de (3) verdovingen wel mee, en was het eigenlijk wel snel gebeurd. Ik word nou eenmaal panisch van naalden, en vandaar de paniek aanval.

Daarna ging ze een heel gesprek met mij aan, maar aangezien ik nog lichtelijk in paniek was kwam er niet meer dan een knik of een nee – schudden uit.

Toen de kaakchirurg kwam raakte ik weer in paniek, en waar hij rustig en voorzichtig wilde doen, werkte mijn kies niet mee, en dus moest hij er uiteindelijk toch met grof geweld uitgehaald worden. Ik dacht dat ik meer dan een uur in die stoel heb gezeten, maar mijn beste vriendin zei dat ik uiteindelijk 15 minuten later weer buiten stond.

Op het moment dat ik dit schrijf, heb ik er heel erg veel last van, en doen de pijnstillers niet geheel hun werk. ik hoop dat dit morgen, voor jullie vandaag dus al vele malen minder is, en dat ik weer normaal kan gaan eten! Vanavond heb ik wel lekker tomatensoep met (hopelijk) een broodje erbij.

XOXO

4 thoughts on “De Kaakchirurg

Praat gezellig mee!

