Gezien: Divergent

Gekeken 04'11'14
Op de achterkant:
In de stad Chicago is de toekomstige maatschappij opgedeeld in vijf groepen.    Alle 16-jarigen moeten kiezen bij welke groep zij voor de rest van hun leven willen horen. Tris Prior breekt met haar familie en kiest voor de groep Onverschrokkenheid, waar moed de meest gewaardeerde eigenschap is. Tijdens de zware en gevaarlijke inwijding moet ze haar grootste angsten onder ogen komen en leert ze om te vechten. Daarnaast begint ze nieuwe vriendschappen en valt voor haar leider Four.

Ondertussen draagt Tris een groot geheim met zich mee, haar persoonlijkheidstest gaf aan dat ze ‘afwijkend’ is en bij meerdere groepen zou passen. Deze uitslag moet ze geheim houden – maar waarom is dit zo levensbedreigend?

Mijn mening:
Ik ben net zo dol op films en series als dat ik op boeken ben. Ik kijk eigenlijk niet heel graag naar boekverfilmingen, en al helemaal niet voordat ik ze heb gelezen, maar daar ben ik al snel van afgestapt. Mijn mening is namelijk dat het boek altijd beter is dan de film/serie. Dit is een van de redenen waarom ik the Vampire Diaries niet meer zo leuk vind (ik had de boeken gelezen voor de serie uitkwam) en waarom ik heel graag wil wachten met de boeken van Pretty Little Liars!

Ik vond dit een hele mooie film. Het heeft wat weg van the Hunger Games, maar dan in een totaal ander perspectief. Totaal andere toekomstbeeld. Ik vind het wel mooi dat filmmakers daar over na denken. Er zit ook wel een kleine boodschap in vind ik. Je kan de wereld nog zo voor elkaar afsluiten, maar helemaal ‘mooi’ krijg je hem nooit. Ik vond het een hele mooie film, en ook hoe Tris zich erin verstrikt raakt. Ze is nou eenmaal anders, haar brein werkt niet zoals dat van andere. Ik heb het boek niet van te voren gelezen, maar dat ga ik zeker doen! Ik vind het een must – see, maar misschien dat als ik het boek heb gelezen, dat ik er anders over denk ;-)

P.S: Ik moet vanmiddag (11.45 precies) naar de kaakchirurg om mijn verstandskies te laten trekken. Hier zal uiteraard een uitgebreid verslag over komen, aangezien ik panisch ben voor naalden, tandartsen en alles wat er in de buurt komt. Dus deel je ervaring! (vooral de goede, ik heb ze nodig!)

XOXO

5 thoughts on “Gezien: Divergent

Praat gezellig mee!

