Mijn weg naar het HBO deel 2: De normale school

Waarschijnlijk word dit een driedelig verhaal. Je zou het dus een trilogie kunnen noemen. Alleen dan in het klein. Over mijn gevecht naar het HBO. Ik schrijf dit omdat ik heb gevochten voor de plek waar ik nu zit, waar ik nu sta, en waar ik van plan ben om heen te gaan. Dit is mijn (drama) verhaal over mijn middelbare school leven tot nu.

De tests die ze bij mij hadden gedaan hebben hun werk afgeworpen. Na de zomervakantie van mijn 2e middelbare schooljaar zou ik dan eindelijk gaan beginnen op een normale school. Wel op het laagste niveau, maar dat maakte mij niet uit. Ik zou een diploma krijgen!

Ik was echt heel blij, een normale school, kinderen die net zo slim (of misschien wel slimmer!) waren dan mij. Ik stroomde in op BBL, De laagste VMBO leermethode. Ik wist niet wat dat ging betekenen, maar ik kreeg biologie en echt Engels! Er ging echt waar een wereld voor mij open, daar op het normale middelbare school leven.

Na een half jaar kwam ik er achter dat dit eigenlijk ook niet mijn niveau was. Ik had geen rekenen meer, dus werd ik ook niet als ‘ dom’ gezien, maar het gepest hield niet op. Vroeger dacht ik dat dit was omdat ik iets verkeerd deed (ik ben niet zo’n gezelschapsmens) maar nu denk ik dat ik werd gepest omdat ik niet op mijn niveau zat (te laag).

Maar ik heb het nooit erg gevonden. Achteraf wel, maar toen niet. Ik kreeg een diploma en kon hierna naar het HBO (dacht ik), maar helaas kon ik hiermee alleen naar het ROC (niks mis mee hoor). Dus viel mijn droom weer in duigen…

Vooral toen ik mijn diploma kreeg en mijn mentrix mij toesprak ‘ eigenlijk zat je helemaal niet op je plaats, je had makkelijk TL/Havo kunnen doen’.

Maarja, ik kan wel met trots vertellen dat ik op mijn eindcijferlijst een 9 1/2 had voor Engels, en mijn laagste cijfer, voor Biologie was een 7. Best netjes toch?

XOXO

4 thoughts on “Mijn weg naar het HBO deel 2: De normale school

  1. Jammer dat het niet makkelijker voor je is gegaan :( Maar dat is best een eindlijst om trots op te zijn, de aanhouder wint! En met een omweg kun je ook een eind komen, het kost alleen tijd, maar bedenk je dat die tijd toch wel verstrijkt!

    Like

Praat gezellig mee!

