Smelly cat

Stel je voor. De wekker gaat en je zit gelijk recht op, Dit is natuurlijk niet normaal voor iemand waartegen je normaal gesproken de eerste 3 uur van de wakende uren geen woord tegen mag reppen, of die eerst een kwartier nodig heeft om zich mentaal voor te bereiden om op te staan (en vervolgens weer in slaap valt om anderhalf uur later weer wakker te worden).

Dat gebeurde dus. Een hele normale ochtend, de wekker ging, maar wat niet normaal was, was dat ik recht overeind zat om me heen te snuffen. Vriendlief had zich alweer omgedraaid en toen ik zei dat het wel erg raar rook in onze slaap kamer zat hij ook recht overeind.

We keken elkaar aan… En dachten hetzelfde : ‘Poep’.

Ik moest toch al uit bed, dus ben ik (brilloos en zonder licht) de kamer door gaan speuren, als een echte (mislukte) speurneus. 1e ronde, niks gevonden. Vriendlief zei nog heel lief dat ik zijn telefoon even moest pakken (want ja zonder licht is het misschien nog best moeilijk om ook maar iets te zien in het donker..) om dan nog een ronde te maken. De (mislukte) speurneus maakte nog een ronde, waarop vriendlief me gade sloeg en op een gegeven moment zei: ‘ misschien is het wel handig als je je bril op doet’. Oh ja, niet aan gedacht.

Ik strompel half slapend nog een keer terug naar bed, waarop vriendlief er ook maar uit komt omdat hij het toch wel zielig (en ook erg vermakelijk) vind om zijn arme net wakkere zombie vriendin (ja echt, ik ben in de ochtend een vreemde voor de wereld) alleen te laten zoeken. Snuffend gaan we met zijn tweeën op pad en na een korte inspectie heeft vriendlief de strijd gewonnen en de berg kattenpoep gevonden. Fijn.

Daarna was vriendlief zo lief om een handdoek te pakken en het op te ruimen (en de desbetreffende handdoek in de prullenbak te mieteren) en ging ik klaarzitten voor mijn normale ochtend ritueel. En wat zie ik!? Ik mag nog ánderhalf uur slapen!!! Weet je wel hoe lang dat is in de ochtend!?

En ja, onze katten zijn wel degelijk zindelijk, maar een deur die klemt (en die tijger onze deur opener ook niet open krijgt) en dus heel erg dicht zit, kan ik het onze poezenkinders niet kwalijk nemen dat ze het ergens bij ons doen. Als je moet dan moet je. Toch?

XOXO

11 thoughts on “Smelly cat

  1. Niet echt lekker wakker worden maar ja, als ze nergens heen kunnen, dan kun je ze het inderdaad niet kwalijk nemen… Zo heeft mijn kater het ooit, heel netjes trouwens, in de gootsteen gedaan. Best wel chique toch?

    Like

Praat gezellig mee!

