Pretty Little Liars

Bron

Nadat ik op jonge leeftijd verslaafd ben geraakt aan Charmed (yep, alle seizoenen op dvd), en nadat ik álle seizoenen van Buffy moest zien (ook alles op dvd) was ik toch wel klaar met Fantasy series. Ik hou ervan en kan nooit stoppen (ik weet serieus na een halve scene welke aflevering van Charmed op de televisie/dvd/zich waar dan ook afspeelt).

Een paar jaar geleden kwam mijn beste vriendin al met ‘Eliza, dit moet je zien, Pretty little liars!!’ en kwam met een of ander vaag verhaal, waarvan ik dacht dat dit té belachelijk voor woorden was. Ja echt.

Daarna ging ik weer naar school (2012) en keek zowat mijn hele klas PLL, waardoor ik toch wel nieuwsgierig was. Ik ben hierna dus toch gaan kijken. En ben blij toe. Wat een serie zeg. Eerst had ik nog 2 en een halve seizoen om naar uit te kijken en kon niet stoppen met kijken IK. MOEST. HET. WETEN. Wiethefuck is A!?!?

Totdat ik dus zo verslaafd was dat ik uiteindelijk tegelijk met Amerika liep. Hmpf, dit vond ik zo niet leuk! En nu dus nog steeds. Ze weten ons zoet te houden vanwege de Halloween Special die eraan komt, maar wanneer deel 2 van seizoen 5 begint is de vraag… (of toch niet, net gezocht en begint weer 9 december met how ‘A’ stole Christmas YAY!).

Anyways, ik vind dit een heerlijke Thriller/girl serie, want ondanks dat het een thriller is, en soms zo eng is dat je een lampje nodig hebt, zijn er ook ‘gewoon’ normale problemen aanwezig, dus het is niet helemaal ongeloofwaardig. oh ja, wat mij toch de doorslag heeft gegeven om te blijven kijken na de pilot (as if that was not exciting enough) was toch wel dat Holly Marie Combs er in speelt (middelste/oudste zus Charmed? Beter bekend als Piper? told ya i was an addicted charmed girl!)

Oké, voor wie het nog niet helemaal zeker weet, een kleine synopsis:

Pretty Little Liars is een Amerikaanse tienerdrama/mysterie-televisieserie van ABC Family. De serie is gebaseerd op degelijknamige boekenreeks van Sara Shepard en volgt de levens van vier vriendinnen in het fictieve stadje Rosewood. Aria, Emily, Hanna en Spencer zijn samen met hun Queen Bee Alison onafscheidelijk. Als Alison verdwijnt, valt de groep echter helemaal uit elkaar. Een jaar later ontvangen ze vreemde berichten van iemand die zichzelf ‘A’ noemt. A weet de grootste geheimen van de vier meiden en dreigt om hun levens tot een ware hel te maken. Aria, Emily, Hanna en Spencer proberen een zo normaal mogelijk leven te leiden, terwijl ze ondertussen steeds meer ontrafelen over Alisons mysterieuze verdwijning en alles op alles zetten om A te ontmaskeren.

De serie wordt sinds 8 juni 2010 in de Verenigde Staten uitgezonden door ABC Family.

Bron

XOXO

5 thoughts on “Pretty Little Liars

    1. Nouja, gelukkig verschillen onze smaken, anders was het maar een saaie wereld ;) maar je bent wel de eerste die ik ‘ontmoet’ die er totaal geen belangstelling voor heeft. Lekker verfrissend :)

      Like

Praat gezellig mee!

