Gelezen: Alles te verliezen – Esther Verhoef

Uitgelezen: 20’10’2014

Op de achterkant:
Claires leven is geslaagd. Ze is een aantrekkelijke vrouw van in de dertig en woont op een van de meest idyllische plekken in Nederland, in een prachtig gerenoveerde boerderij samen met haar man, de gerespecteerde makelaar Harald van Santfoort, en hun twee dochtertjes, Charlotte van vijf en Fleur van zeven.

Maar Claires leven is niet zo smetteloos als ze doet voorkomen. Niemand weet waarmee zij in het verleden haar geld verdiende en dat zij een ongezonde relatie had met Marius, een beruchte crimineel. Zelfs haar eigen man is hiervan niet op de hoogte. En dat wil ze zo houden, kost wat kost. Na tien jaar cel is Marius weer op vrije voeten. Hij heeft Claire getraceerd en is niet van plan om zijn oude vriendin zomaar op te geven. Of heeft hij andere motieven?

Mijn mening:
Ik ben niet goed in kritisch lezen, of kritisch terug kijken op boeken. Ik hou nou eenmaal van thrillers, deze liefde is geboren na mijn eerste Paul van Loon boek: Dolfje Weerwolfje. En dat is dan niet eens een thriller, maar een kinderboek. Oké ik dwaal al weer af. Vanaf de eerste bladzijde was ik geboeid, je leest 3 verschillende hoofdstukken, over het leven van de Claire van nu, over het leven van de Claire van toen, en over Harald, haar man. Die zijn er in mindere mate, maar ze zijn er wel. Dat vond ik in het begin ligt verwarrend, maar als het eenmaal snapt (wat ik dus niet deed) dan is het juist een mooie afwisseling. Zo kom je langzamerhand steeds dichter bij het plot, waarvan ik niet had gedacht dat hij zo zou eindigen, nee echt niet. Ik was echt verbaasd, meer zeg ik er niet over, want dan zeg ik te veel! Ik vind de schrijfstijl van Esther  Verhoef erg fijn en ga aan een andere van haar beginnen: ‘is uw man al af’ Volgens mijn oma (ja, die houdt ook van lezen en heeft zélfs een e-reader hoe hip!) is deze hilarisch!.

Alles te verliezen is te koop bij Bol.com voor €19,95 paperback / €7,99 als E-Book

XOXO

2 thoughts on “Gelezen: Alles te verliezen – Esther Verhoef

Praat gezellig mee!

