Smartphones.

Het is nogal wat. Een smartphone hebben. Vooral als je er niks van snapt. Of van de televisie, kan ook best lastig zijn. Zeker als je wat ouder bent, de nokia 3310 als uitvinding hebt meegemaakt en niet altijd weet waar je moet kijken als je ergens op wilt stemmen.

Afgelopen donderdag, rond een uurtje of 2100, riep er iemand naar boven om vriendlief om hulp te vragen. Vriendlief was druk bezig (counter strike), en dus ben ik hoppa te hulp geschoten. Ik kwam naar beneden en vroeg wat er aan de hand was. Beide zaten met hun telefoon in de handen ‘ik snap er niks van!!’, met de televizierring op de televisie.

Ze waren bezig om op Flikken Maastricht te stemmen via een smsje. Eerste vraag was dan ook ‘hoe stuur je een sms met dit ding??’ Oké dat laat ik zien, maar hij zegt ‘fout, niet verzonden’. Jaa, maar dat is toch echt het nummer wat je moest smssen. Nou ik denk het niet. Spoel de tv anders even terug, dan kan ik het zelf zien (‘KAN DAT??’) Ehm.. Ja.. Dat kan met interactieve glasvezel van kpn ja.

Oke. terugspoelen dus. Ik spoel terug, en zeg tegen ze dat zij stop moeten zeggen. Als ik stop zeg ik, ik doe het wel, en dan zet ik het er voor je in.

Wat blijkt:

– Het smsje dat ze wilde sturen wilde ze naar het nummer sturen dat je moest bellen.
– daaronder stond een nummer van 4 cijfers, met wat je moest smssen (huh, 4 cijfers, dat kan toch niet?)
– Toen ik hem verzend klaar had gezet, kreeg ik ‘ik snap er niks meer van’
– Gelukkig konden ze nadat ik 3 keer had uitgelegd de sms versturen en hadden ze op hun programma gestemd.

Daarna heb ik maar even laten zien hoe je terug en verder spoelt.

XOXO

3 thoughts on “Smartphones.

Praat gezellig mee!

