I love to run

Bron

Jezelf steeds uitdagen, steeds een stukje verder. Muziek in je oren, nergens last van. Het liefst s’ochtends vroeg, al ben ik geen ochtendmens. Ik heb kleding aan dat lekker zit, maar niet op een catwalk verschijnt en niemand kan het wat schelen. Mensen kijken naar mij, over het algemeen met toch een lichte bewondering. Ik hou van het brandende gevoel dat komt als ik mezelf nét weer een beetje verder push, als ik nét die 100 meter extra langer kan lopen zonder pauze, zonder te hijgen. Ik ben kapot, maar ik voel me na een heerlijke douche toch echt topfit. Ik hou van rennen!

Sinds een paar weken heb ik iets gevonden waar ik van hou, waar ik mezelf steeds harder voor push en dat is het hardlopen. Erg hard ga ik nog niet, want na 300 meter hijg ik de longen uit mijn keel, maar als je weet dat dit 3 weken geleden nog veel erger was, dan piep je wel anders. Daarnaast, als je mij een jaar geleden had verteld van hé luister dan, volgend jaar rond deze tijd hou jij van hardlopen. dan zou ik je vierkant uitlachen en me afvragen in welk gekkenhuis ik je zou laten opnemen.

Feit, ik hou niet van sporten. Ik heb op synchroonzwemmen gezeten en dat vond ik superleuk, maar ik voelde me na 9 jaar niet meer thuis in het team en ben ermee gestopt. Daarna heb ik verschillende sportschool abonnementen gehad, maar dit was ook niks voor mij. Veel te ver en dat gedoe met pasjes en kluisjes, nee niet mijn ding.

ongeveer een maand geleden was er een van mijn vriendinnen die mee ging doen aan de dam tot dam loop, en dat ze daar voor aan het trainen was, dat wilde ik ook! Meedoen aan een hardloop wedstrijd en wanneer het mij uitkomt lekker rennen.

Dit doe ik nu dus. Sinds 3 weken, 3 x per week. En ik ben erg slecht. Mijn pace ligt gemiddeld op een 8’5 (wat volgens mij erg treurig is), mááááááár…

Ik heb afgelopen maandag voor het eerst de 5 km gehaald! Niet alleen hardgelopen, ook nog wat gewandeld, maar ik heb het wel gedaan! Ik heb er 45 minuten over gedaan, wat ook niet erg best is, maar hé, ik doe het wel, ik ga wel 3 x per week, en wil steeds verder en sneller. Ik snap nog niks van al die hardloop apps, maar dit kom wel. Net zoals dat ik uiteindelijk wel sneller kan. Mijn doel voor nu? 5 km achter elkaar alleen rennen. Dat is voor nu mijn doel, daarna zie ik wel verder, want volgens mij duurt het wel even voor ik de 5 km achter elkaar kan rennen ;)

XOXO

4 thoughts on “I love to run

Praat gezellig mee!

