10 manieren om (extra) te bewegen

Ik heb dan misschien het hardlopen ontdekt, maar niet iedereen zit daar op te wachten natuurlijk! (zweten!? IEUWL). Zo heb ik ook heel lang niet gesport, maar wilde ik wel altijd aan voldoende beweging komen en heb ik een paar maanden geleden wat tips opgezocht, voorzien van mijn kritische commentaar (of motivatie) om het te doen. Dus hier volgen mijn 10 tips om toch nog wat extra te bewegen

1. Neem de trap in plaats van de lift (Heel cliché, i know, maar zó effectief)

2. Ga met de fiets of lopend naar de plek van bestemming (laat de auto lekker thuis, als je in Friesland werkt, en je woont in Maastricht gaat dit erg lastig natuurlijk, maar als het fietsbaar is, kun je best je auto laten staan, bespaar je ook nog eens geld! win-win zeg ik!)

3. Drink op je werk/school meer water (en ga naar het toilet dat 3 verdiepingen hoger of lager zit)

4. Om je handen af te drogen heb je helemaal geen handdoek nodig, 10 minuten heel hard zwaaien werkt ook! (en als iedereen je maf aan staat te staren zeg je gewoon dat je krachttraining aan het doen bent, hallo! Dat zie je toch!)

5. Loop tijdens het tandenpoetsen de trap op en af (wedden dat dit de eerste keer nog redelijk zwaar is ook!)

6. Heb je een bank? Wat? Helemaal nergens voor nodig, tijdens het tv kijken gewoon in de squat houding gaan staan! (en dan heb je opeens heel veel ruimte!)

7. Loop tijdens de lunchpauze een blokje om (en neem die gezellige collega mee, lekker kletsen en door dat ene leuke park lopen, hartstikke leuk toch!)

8. Neem een hond (maar geen uitlaatservice, lekker met je hond wandelen, neem ook eens een andere route en wie weet wat voor moois je allemaal kan ontdekken in je woonomgeving!)

9. Ga ijsberen als je telefoneert (heen en weer lopen is ook bewegen, heel goed juist!)

10. Ga shoppen! (Oké. niet zo goed voor je portemonnee, maar als je de hele dag kleding shopt, ben je de hele dag aan het lopen, omkleden, en aan het einde van de dag heb je een nieuwe garderobe! En dus train je ook nog eens al je armspieren met het dragen van al die zware tassen!)

Heb jij nog leuke tips?

XOXO

5 thoughts on “10 manieren om (extra) te bewegen

  1. Haha, dankzij nummer 3 heb ik mijn stage overleefd ;) En nummer 5 lijkt me een beetje gevaarlijk. Ik heb nog wel een aanvullende tip: zorg dat je de hele tijd alles vergeet, dan blijf je ook lekker lopen!

    Like

  2. helemaal waar! Ik krijg echt zoveel lichaamsbeweging. Door mijn werk en moet elke dag 2 hoog met de trap. Ik vind lopen ook heerlijk om te doen en doe het dan ook veel :)

    Like

Praat gezellig mee!

